середа, 30 січня 2008 14:28

Закордонних туристів цікавлять не лише музеї

Хто часто буває біля столичних Золотих воріт, не міг не звернути увагу: охочих сфотографуватися на їхньому фоні значно менше, ніж із невеликою бронзовою фігуркою кошлатого кота, що примостилася тут-таки. Цей міні-монумент спорудив у середині 1990-х на честь свого трагічно загиблого улюбленця місцевий бізнесмен.

Неймовірно, але він викликає більше зацікавлення у мандрівників, ніж відтворена історична пам"ятка сивої давнини. Цей парадокс відображає уявлення про туристичні принади — якими вони мають бути з нашого традиційного погляду та якими є насправді. Вже усталена думка, що Україна запросто може збирати золоті жнива на полі туристичної індустрії. Адже маємо — точніше сказати, у нас уціліло — безліч пам"яток історії та архітектури. Мовляв, варто лише побудувати по всій державі кільканадцять готелів і дороги.

Між тим іноземці, які приїжджають в нашу країну, бажають відпочити. І наївно думати, що ходитимуть при цьому з ранку до ночі музеями й зітхатимуть: "Яка краса...". А на туалети з рівнем комфорту часів княжої доби уваги не звертатимуть.

Про Україну дізналися лише зо 20 років тому, та й то завдяки Чорнобилю

Навпаки: закордонні гості столиці охоче розповідають, що в Києві їм найбільше сподобалися бари й ресторани "Мама, не горюй", "ЯпонаХата", "Барабан" тощо. А Хрещатик для них — то не "Каштани, каштани...", а торговий центр "Глобус". І нема на те ради. Слід радіти й експлуатувати ці принади.

Звісно, більше зігрівало б душу, якби туристи їхали до нас із такими устремліннями, як до Парижа. Але його слава розкручувалася віками. Про Україну ж дізналися лише зо 20 років тому, та й то завдяки Чорнобилю. Тож щоб конвертувати унікальність нашої Софії Київської чи уманського дендропарку "Софіївка" у пристойні прибутки, перетворити їх на туристичну Мекку, слід спочатку вкласти шалені кошти в їхню рекламу. Так, це варто робити. Але водночас потрібно було б розвивати й інші напрямки туризму. Особливо ті, на які є попит уже сьогодні.

Туристичну принаду можна штучно створити з будь-чого, було б бажання. Он в Ізраїлі мандрівникам показують ферму, де розводять альпак — завезених із Південної Америки парнокопитних тварин. Туристам дозволяють гладити ті кумедні створіння, що вони залюбки й роблять. Отож без особливих фінансових вкладень, завдяки винахідливості досягають непоганих результатів. Чому б не наслідувати приклад і не возити туристів на страусину ферму під Києвом? Щоправда, коштів доведеться вкласти більше. Зокрема для будівництва й облаштування готелю — такого, щоб із нього не хотілося виїжджати. Адже зарубіжні любителі мандрів понад усе цінують комфорт.

Зараз ви читаєте новину «Закордонних туристів цікавлять не лише музеї». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі