пʼятниця, 24 червня 2011 05:15

Нас привчають до власної безпорадності

"Масову культуру можна виміряти кількістю бестселлерів чи кінофільмів, які всі читають чи дивляться. У нас такого нема. Наша масова культура є іноземною. Ми дивимося американські чи російські бойовики і бачимо: ходять якісь поліцейські, олігархи пливуть на яхтах. Вмикаєш вітчизняні новини — і там теж розповідь про Нью-Йорк чи Москву", — каже професор Національної академії державного управління при президентові України Георгій Почепцов, 62 роки.

— Американська масова культура вилікувала Штати від в'єтнамського синдрому (страх участі країни у військових конфліктах, породжений поразкою у війні). Російська масова культура об'єднує пострадянський простір. У латвійській Ризі, наприклад, влітку немає паркану без афіші якоїсь російської поп-зірки. Але такого не побачите у болгарській Софії.

Для України завданням масової культури повинна стати побудова ідентичності. Бо зараз є зіткнення двох ідентичностей, які умовно можна позначити як західна і східна. Щоб уникнути конфліктного розвитку, потрібно будувати нову ідентичність. Вона не може виникнути сама по собі.

Інтернет, на який покладають великі сподівання, досі не вирішив жодної серйозної проблеми людства. Навпаки, він створив покоління, яке поступово втрачає вміння читати й розуміти. Наші студенти вже не вміють відокремити головне від другорядного ані в тексті, ані в лекції. Суспільство деградує інтелектуально. Ми не виробляємо мобільних телефонів, комп'ютерів чи телевізорів, а просто привозимо їх. Затребувані не творці, а продавці.

Українці часто не вірять самі собі. Ми готові звернутися до будь-кого, вбачаючи  центр всесвіту деінде, а не в себе. Скажімо, перетягуємо на свої телеекрани закордонних журналістів. Більшість програм у форматі "свобода слова" ведуть іноземці. Це помилкова стратегія, бо вона швидко привчає до власної безпорадності. Через це ми програємо в інформаційних операціях проти нас. Під час газових конфліктів завдяки представленості й у нас, і на Заході, росіяни втягують ширше коло експертів, які забезпечують потрібне тло для їхньої позиції. Говорять і для власної, і для чужої, і для нейтральної аудиторії. А ми виставляємо одного журналіста проти всіх.

Наш найвищий рівень інформаційної операції — це президентські вибори. Двадцятка політиків "мандрують" по різних телеканалах і маніпулятивною технологією відволікають увагу людей від справді нагальних проблем.

Кампанії розкручування бренду України в інших країнах не приносять успіху. Гляньте, як британці привернули увагу світу до королівського весілля. Показали  святковий Лондон, щасливих британців, наближеність монархії до народу. Прем'єр Девід Камерон розпорядився святкувати всім де захочуть — хай навіть столами перешкоджають руху транспорту. Це персоналізувало щастя подружжя й записало його в індивідуальну пам'ять кожного громадянина.

Зараз ви читаєте новину «Нас привчають до власної безпорадності». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі