понеділок, 30 січня 2012 05:45

Намиють острів на Дніпрі

Автор: фото: Інна ІЩУК
  Федір Гонца: ”Промислові території зменшаться в центральній частині міста, натомість на околицях виникнуть нові”
Федір Гонца: ”Промислові території зменшаться в центральній частині міста, натомість на околицях виникнуть нові”

Черкаська міськрада затвердила  генплан розвитку міста на найближчі 20 років. За ним хочуть винести залізничний вокзал за місто, намити ділянку в районі станції "Панське" для житлової забудови та побудувати ще один міст через Дніпро.

Про переваги й недолік генплану розповідає архітектор Федір Гонца, 36 років.

— Я не можу пригадати жодного міста, де б із центральної частини переносили вокзал, який склався там історично: ні Москва, ні Київ, ні Вінниця, ні Полтава, ні Львів. Автомобільний і залізничний вокзал повинні бути зв'язані — люди приїжджають одним транспортом, пересідають на інший. У нас уже є прецедент, коли винесли автовокзал і таким чином зробили його "мертвим". Так само буде із залізничним. До всіх заводів у нас підведена залізниця. Ця залізниця для них і лишається, виноситься вокзал для пасажирів. Замість залізниці в нас виникне магістраль, яка проходитиме лише промисловими зонами.

Навіщо намивати території в районі Черкаси-2 поблизу станції "Панське"?

— Це ідея ще з минулого генплану 1984-го. Вона вже років із 30 витає в повітрі. Замість того, щоб розвивати Черкаси в напрямку Сміли, ми намиваємо нові території. Спочатку були обмеження, начебто то земля сільськогосподарського призначення. Але ж бачимо, що поступово там створюються заводи, склади, якісь логістичні центри. Туди пхають промисловість, а намивають людям. Бо їм що? Дує над Дніпром вітер — нехай дує. Фактично людей виселяють на воду, а промисловість у достатньо нормальних умовах, бо це менші затрати і відповідно більший кеш: хто платить, той і замовляє музику.

Чи справді зменшиться частина промислових територій, а місто перетвориться в рекреаційну зону?

— Промислові території зменшаться в центральній частині міста, натомість на околицях виникнуть нові. Усе узбережжя — від мосту і до Червоної Слободи — має бути рекреаційною зоною із пляжами, парками, набережними. Але як туди доїхати? Якщо навіть із Черкас, добиратися треба через Червону Слободу.

Що не врахували в новому генплані?

— Я не побачив розвантаження центру, Гоголя як була другорядною вулицею, так і лишається. У нас проблема в тому, що весь транспорт валить по Шевченка. Щоб людям їхати з Митниці, так само доведеться добиратися через все місто, а варто було підключити Гагаріна до виїзду. Це б зменшило навантаження на пасажиропотік і наситило б ту вулицю, бо вона "мертва". І те, що там не ходить так як треба транспорт, — це проблема. Причому тупікова. Новий генплан не вирішує питання пішохідних вулиць. У Вінниці дві вулиці такі й площа, у нас — нічого подібного немає. Хотіли щось із Хрещатика зробити, типу черкаський Арбат — вийшла банківська вулиця, яка після 18.00 — "мертва". Я бачив генплан 1984-го, більша частина його нереалізована. Сподіваюся, що і цей так само не реалізують.

Зараз ви читаєте новину «Намиють острів на Дніпрі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі