Після того, як народний депутат від Криму, лідер проросійської партії "Союз" Лев Миримський зареєстрував у Верховній Раді законопроект про подвійне громадянство, в Україні знов активізувалася дискусія про другий паспорт.
Найпершим наслідком подвійного громадянства буде легалізація "п'ятої колони", що де-факто утворилася в місцевих органах влади Криму, Закарпаття й Буковини. Держадміністрації, ради, міліція, школи цих регіонів наповнені громадянами, відповідно, Росії, Румунії та Угорщини. Сусідні уряди тримають цих людей на гачку візових пільг та потенційно можливих пенсій. Від кожного "підвішеного" не вимагається багато: служити Україні максимально формально, порушувати присягу держслужбовця тихо й щоденно.
Результат можна спостерігати в новинах: системну антиукраїнську пропаганду в школах, існування Чорноморського флоту, виділення громадської землі й бюджетних коштів Московському патріархату.
Чужі держави мають і міжнародно-правову вигоду від "п'ятих колон". У разі конфліктів з Україною вони офіційно вкажуть на десятки тисяч своїх справжніх громадян у прикордонних регіонах. Тож ООН і НАТО не наважаться заборонити Румунії чи Росії окупацію цих територій, а згодом і виділення їх у квазідержави. Себто цілком можливе повторення сценарію "Гітлер у Судетах" або "Єльцин у Абхазії".
Другий наслідок пропонованої лібералізації може бути політично вигідний для України, але створить їй бюджетну катастрофу. Найгостріша юридична проблема подвійного громадянства — військова служба таких людей в якійсь одній країні. У стосунках України з Росією та США проблема може мати серйозні наслідки.
У Російській Федерації величезний щорічний призов. Іще більша кількість росіян від нього ухиляються через дідівщину та тліючу війну на Північному Кавказі. В Україні служити набагато легше. Ще легше "відкосити". Тому не дивно, якщо тисячі "рєбят" захочуть служити в Україні. Тож у разі подвійного громадянства, в Україну на папері "повернуться" мільйони призовників з українським корінням. Кожного "репатріанта" віком від 14 до 27 років потрібно поставити на облік, забезпечити паспортами й обстежити в поліклініках.
Отже, безболісна для безпеки України легалізація подвійного громадянства вимагатиме клопіткого реформування правового статусу чиновників, військовослужбовців, усіх політично важливих працівників. Чи здатні зараз на таку реформу паралізована Верховна Рада і антикомпетентна виконавча влада донецького обласного масштабу? Чи витримає цю реформу хронічно напівдефолтний держбюждет України?
Коментарі
6