Два місяці тому 24-річний киянин Євген Мішин купив через інтернет-магазин "Соні Еріксон K790i". Віддав $400. Гарантію оформили на один рік. У ній вказано, що обслуговуванням займається сертифікований сервіс-центр компанії "Соні Еріксон". Майже одразу після покупки апарат почав "зависати". За три тижні чоловік звернувся до сервіс-центру, що на вул. Щусєва, 10. Там телефон полагодили й пояснили, що перепаяли плату.
— Мобілка пропрацювала майже місяць, — розповідає Мішин. — Якось я закінчив розмовляти по телефону й поклав його на стіл. А потім, коли взяв, побачив пляму на екрані. Апарат не працював. Витяг акумулятор — часто проблеми виникають саме з ним. Батарея була ціла, а з телефону тхнуло паленим.
Наступного ранку Євген відніс трубку до того самого сервісного центру. Але працівники відмовилися взяти апарат за гарантією. Виписали акт.
— В акті написано: "В результаті огляду знайдено пошкодження системної плати (обвуглення біля антени та дисплея) апарату", — цитує документ Євген Мішин. — "...Оскільки гарантійні умови компанії не передбачають гарантійного обслуговування апаратів із ознаками пошкоджень, у ремонті відмовити". Працівники центру сказали, що я клав телефон до мікрохвильовки або подавав на антену високу напругу. Мовляв, хочете — зверніться до суду.
Працівники центру перепаяли плату
Денис Семенюта, 22 роки, керівник відділу по роботі з клієнтами сервісного центру "Соні Еріксон" каже, що вони справді відмовили ремонтувати мобільний Мішина.
— У двох місцях телефону були сліди від паяння, — пояснює Семенюта. — Це означає, що власник сам паяв апарат. Наші працівники під час ремонту не могли це зробити. Вони міняли транзистор в іншій частині плати.
Євген Мішин не погоджується з цим. Версію вважає абсурдною.
— Навіщо мені класти в мікрохвильовку телефон за 400 доларів? — обурюється чоловік. — Чому оплавилися лише деякі частини зсередини мобілки? І напругу я не подавав. Навіщо мені щось паяти й ремонтувати, якщо не закінчився термін гарантії?
Євген подав претензію до сервісного центру. Він наполягає на ремонті телефону.
Причину поломки має визначити експертиза
— Євген мусить звернутися до продавця з вимогою (заявою) провести експертизу телефону. Протягом трьох днів її має організувати продавець за власний рахунок. Експертизу проводить Київський НДІ судових експертиз, — пояснює начальник відділу контролю послуг Головного столичного управління захисту прав споживачів Тетяна Щиковська, 45 років.
Якщо дослідження встановить, що телефон зіпсував споживач, йому доведеться сплатити за експертизу. Якщо ж телефон мав дефекти, це зробить продавець і компенсує вартість трубки. У разі відмови споживач може вимагати компенсації через суд.
У київському НДІ судових експертиз така послуга коштує 14–20 грн.
Коментарі
128