четвер, 05 квітня 2018 07:25

Як перемогти у суперечці

Як перемогти у суперечці
Дискусії вибиваються з колії, коли з'являються емоції.Фото: sanalbasin.com

Конфлікт має дві складові: факти і емоції. Щоб вирішити суперечку, потрібно контролювати свої емоції. Вони найчастіше ґрунтуються на гордості і впертості.

Якщо під час суперечки оперують фактами, знайдеться взаємоприйнятне рішення. Емоційну сварка часто не вирішують. Це руйнує стосунки, пише професор психології Джек Шафер на nv.ua.

Фахівець дає дві поради, які допоможуть ефективно вирішити конфлікт.

1. Не дозволяйте іншим контролювати ваші емоції

Під часу суперечок люди навмисно підбурюють один одного, аби підвищити емоційний градус. Так конфлікт з аналітичного русла переходить в емоційний.

Потрібно контролювати власні емоції. Не можна, аби їх контролював той, з ким виник конфлікт. На емоціях люди перестають тверезо мислити.

Факти позбавлені емоцій. Акти слід дивитися окремо від асоційованих з ними емоцій.

Дискусії вибиваються з колії, коли з'являються емоції

2. Зосередьтесь на одній темі

Часто у суперечки включають багато тем. Вони супроводжуються різними емоціями. Перш ніж перейти до іншої теми, треба розібратися з попередньою. Варто уникати всього, що не пов'язане з темою конфлікту.

Дискусії вибиваються з колії, коли з'являються емоції. До прикладу, підлеглий погано зробив звіт. Йому повідомляє про це начальник. Підлеглий змінює фокус і відповідає, що мав багато навантаження і тому звіт виконав не якісно. Таким чином він натякає, що начальник відповідальні за погано зроблений звіт. Адже дав йому багато завдань.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чим корисне ведення щоденника

Не потрібно виходити з теми звіту і переходити до теми перерозподілу роботи. Варто сказати підлеглому, що розмову про завантаженість краще перенести на потім. Зараз слід заверти із звітом. Використовуючи таку техніку, дискусія залишається в одній темі. Емоції не розгорілися. Відтак конфлікт вирішиться мирно.

На емоціях люди перестають тверезо мислити

Таку ж техніку слід застосовувати під час усіх конфліктів. Зосередженість на одній темі не перетворює заснований на фактах конфлікт на емоційний. Коли під час суперечки з'являється відчуття необхідності захищатися, людина вступає в емоційне коло. Вона опиняється на деструктивної низхідній спіралі.

Техніка працює, якщо в учасників дискусії є щире бажання мирно вирішити конфлікт, каже психолог. Якщо бажання не щире, краще припинити обговорення.

Пристрасть до соціальних мереж — пандемія. Вона поширилася у всьому технологічному світі. Інтернет-користувачі не зовсім обізнані про небезпеку сучасних технологій. Колишні співробітники Facebook, Google і Apple запустила кампанію під назвою Truth About Tech. Вони проводять просвітницькі акції щодо небезпеки інтернету. Дієвий спосіб скоротити час, витрачений на соціальні мережі, - видалити відповідні додатки з вашого телефону.

Зараз ви читаєте новину «Як перемогти у суперечці». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі