пʼятниця, 12 квітня 2013 07:15

"Напевно, я настільки хороший, що не підходжу"

Автор: фото з сайта www.wordpress.com
  Денис Матвієнко очолював балетну трупу Національної опери півтора року. 
Перед цим був прем’єром Маріїнського театру 
у російському 
Санкт-Петербурзі
Денис Матвієнко очолював балетну трупу Національної опери півтора року. Перед цим був прем’єром Маріїнського театру у російському Санкт-Петербурзі

— Лишається тільки зібрати чемоданчики і тихо поїхати звідси. Так робили протягом 20 років великі українські танцівники. Але я не можу мовчки розвернутися і піти, — каже танцівник і балетмейстер 34-річний Денис Матвієнко. 8 квітня його звільнили з посади художнього керівника балетної трупи Нацопери. Денис Матвієнко входить до десятки найкращих танцівників світу, здобув чотири гран-прі найпрестижніших балетних конкурсів світу. Балетною трупою керував 1,5 року. Вводив у репертуар сучасні постановки та запрошував на київську сцену зірок світового балету. Причиною звільнення називають конфлікти в колективі.

— Про все дізнався випадково і недавно. Днів 10 тому моє ім'я як керівника балетної трупи видалили з сайту опери. Був тоді на гастролях у Лондоні. Я би ще зрозумів, якби гендиректор повідомив про своє рішення особисто. Ще 12 листопада він запросив мене в кабінет написати заяву, щоб заступити на посаду. Її поклали в стіл і не підписали. Якось я в чергове вимагав підвищення зарплат для артистів. Казав, що це мій обов'язок. Керівник відділу кадрів Людмила Мавленко відповіла: "Не ваш, бо ви ніхто". Тоді я про все дізнався.

Гримати дверима будете? Чи залишитеся солістом?

— Я хотів вивести український балет на світовий рівень. Був сенс виходити на сцену як вожак, показувати приклад роботи. Не бачу смислу перебувати в театрі в будь-якій ролі, доки ним керують ці люди. Зокрема, це генеральний директор Петро Чуприна і його оточення. Вони не те що не сприяють розвитку балетного мистецтва — отруюють його.

Чому вас звільнили? Заздрили вашій зарплатні чи були незадоволені роботою?

— Якщо говорити про фінанси, це для мене глибокий мінус. Достатньо зробити хоч один крок у Росію — і отримаю гроші, які в Києві заробляю за місяць. А тут я працював по 16 годин на день — як репетитор, артист, навіть світло ставив. Щодо професійного рівня — напевно, я настільки хороший для них, що не підходжу.

Може, ви перекривали комусь нечесні фінансові схеми?

— Єдине, що пов'язувало гроші й мене — оплата праці артистів. Через це часто мав скандали з керівником відділу кадрів і зарубіжних зв'язків. Часто артистів просто обманювали, не виплачували зароблене. На всьому економили. Для артиста 10 євро — це гроші. А коли недоплачують десятьом артистам — це вже сума. Я захищав їх. До того ж вважаю, що в нашому театрі багато зайвих людей, які отримують зарплату і нічого не роблять. Не раз пропонував гендиректорові звільнити ці ставки й запрошувати педагогів з-за кордону, які підняли б наш рівень. На річну суму зарплати зайвих балетмейстерів ми могли б зробити один хороший балет.

Як оціните нову художню керівницю Аніко Рехвіашвілі?

— Це людина небездарна. Але вона зіштовхнеться з вибором. Якщо чинитиме, як захоче керівництво, — ставити середні постановки, а не бомбу, — вона залишиться і процвітатиме. Викладає сучасний танець в університеті культури у Поплавського. Але якщо вже нас порівнювати, не певний, що в неї є така змога вивести український балет на світовий рівень. Коли поїхав звідси 13 років тому, я танцював на перших майданчиках світу, здобув досвід. Можу запросити на нашу сцену будь-кого по дзвінку.

"Танцівники масово виїздитимуть"

Микола Цискарідзе, 39 років, прем'єр Большого театру Росії:

— Дивно. Два роки тому на моїх очах міністр культури України умовляв Дениса Матвієнка повернутися на батьківщину й очолити балет. Думаю, події останніх півтора років мали б переконати діячів культури в тому, що це на благо. Адміністратори не повинні влазити в художню політику.

Віктор Іщук, 29 років, соліст Нацопери України:

— Середня зарплата танцівника першої категорії в оперному — 8 тисяч гривень. Без керівника рівня Матвієнка артистів у театрі нічого не триматиме. Танцівники масово виїздитимуть за кордон. Я працюю в театрі 13-й рік, і десятки разів отримував пропозиції поїхати. Після конкурсу в Москві мені дали два контракти, після конкурсу в Америці — чотири. Два з них одразу відклав — проглядав Орландо і Маямі-балет в Америці. Пропонували посаду соліста. Залишився тут, а молодь роз'їдеться дуже швидко й легко.

Зараз ви читаєте новину «"Напевно, я настільки хороший, що не підходжу"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі