У зв"язку зі вступом України до зони вільної торгівлі з ЄС нашим виробникам можуть заборонити називати продукцію "шампанське" і "коньяк". Цього вимагає Франція, бо ці терміни походять від географічних назв її території — провінції Шампань і міста Коньяк.
Сергій Ченуша, 45 років, з Міністерства аграрної політики каже, що нині з цього питання тривають переговори з Єврокомісією.
— Інші країни переходили на нові назви поступово, — наголошує він. — Скажімо, Іспанія — протягом майже 25 років. Але нині ЄС вимагає негайної відмови від цих назв. Якщо таке станеться, то для галузі це буде згубно. Адже наші споживачі знають, що таке шампанське і коньяк. Назвати їх якимись напоями — буде різке падіння споживання і величезні збитки. Водночас український ринок стає відкритим, тож цю нішу швидко займе імпортна продукція.
Фахівець зазначає, що термін "коньяк" у нас використовують із 1960-х, а "шампанське" — понад століття. Воно нині пов"язується не з французькою провінцією, а з процесом шампанізації вина, тобто надання йому ігристих властивостей. Відповідно, коньяк — це кінцевий продукт, отриманий після перегонки коньячних виноматеріалів.
— Поки що переговори з Єврокомісією носять консультативний характер, — продовжує Сергій Ченуша. — Європейська сторона з"ясовує нашу позицію. Ми відстоюємо інтереси своїх виробників, хочемо, щоб був 15-річний перехідний період та можливість компенсації втрат від ЄС.
В Україні майже 30 підприємств виробляють коньяк і 18 — шампанське
Голова правління агрофірми "Таврія" Олександр Сидоренко, 52 роки, не проявляє стурбованості у зв"язку з можливою відмовою від звичної термінології.
— Коньяк в Україні виробляють за законодавством і стандартами, прийнятими 1969 року, — каже він. — А закон зворотної сили не має. Треба ухвалити міждержавні угоди України з Францією. Але це буде зроблено через якийсь час. Це питання не на порядку дня. Його педалювали європейці, але ми на різних конгресах і форумах переконали їх не форсувати питання. Років три-чотири можемо бути спокійними.
Директор Асоціації виробників алкоголю і тютюну 48-річний Володимир Демчак зауважує, що наші споживачі розрізняють українські і французькі коньяк та шампанське. Тож якщо поставити їх поряд на прилавку, ніхто не сплутає.
— Саме це ми намагатимемося донести Європі, — каже він. — Наші виробники повинні мати достатній термін, щоб проінформувати споживачів про зміну назв цих напоїв. І головне — переконати їх, що це буде тим самим коньяком і шампанським.
Нині в Україні майже 30 підприємств — виробників коньяку і 18 — шампанського. Торік вони виробили 4 млн декалітрів шампанських вин і 2,3 млн декалітрів коньяку.
Коментарі