четвер, 10 червня 2010 20:48

Водіїв штрафують за стоячих пасажирів

Автор: фото: Сергій РАДЧЕНКО
  Інспектор Тальнівського відділення Державтоінспекції  Леонід Заграничний (ліворуч)  перевіряє документи у водія автобуса  Черкаси— Умань
Інспектор Тальнівського відділення Державтоінспекції Леонід Заграничний (ліворуч) перевіряє документи у водія автобуса Черкаси— Умань

У вівторок о 10.12 інспектор Державтоінспекції 29-річний Василь Білан підходить до автобуса Корсунь — Умань на автостанції Тального. Пояснює водію, що перевіряють пасажироперевізників. Просить показати документи.

— Немає проблем, — відказує шофер Сергій Піштовий, 45 років. Дістає пачку паперів. Дає інспектору ліцензію на перевезення і шляховий лист.

— Медогляд проходили?

— Та ти шо, командір, а хто ж мене випустив би в дорогу, якби не пройшов.

Білан переглядає водійське посвідчення Піштового. Дивується, коли бачить, що в того відкриті всі категорії. Жартує, що залишається відкрити категорію на літак.

Напарник інспектора Леонід Заграничний, 34 роки, виписує штраф водієві вантажівки, який поставив її на платформу для автобусів.

Білан підходить до рейсового буса Івахни — Черкаси. Кличе водія. Бере документи і обходить машину спереду. Потім іде до салону. Смикає за сидіння. Помічає відсутність ручки на дверях запасного виходу.

— Забрав, бо якийсь пасажир недавно вискочив із запасного ходу прямо посеред вулиці в Умані, — пояснює шофер. — Це було, коли я уже рушив. А ззаду якраз машина їхала. То чуть його не збила. Я й зняв ту ручку про всяк випадок.

Товариш міліціонер, мені треба в село, а водітєль не бере. Пішки ж я з цими мішками не піду

Інспектор із ним погоджується і виходить із салону. До нього підбігає літня жінка з сумками. Просить, аби вмовив водія взяти її до села Левада.

— Товариш міліціонер, мені треба в село, а водітєль не бере стоячих, — каже жінка. — Пішки ж я з цими мішками не піду.

Василь Білан пояснює, що їхати стоячи міжміськими автобусами не можна.

— Жінко, то сідайте, я вас підвезу, — сміється інший водій. — Давайте тільки 250 гривень на штраф.

Інспектори перевіряють іще чотири буси. Порушень не знаходять.

— Операцію "Автобус" розпочали 31 травня, — говорить начальник Тальнівської ДАІ Євген Петров, 53 роки. — Кожного дня наші працівники виявляють у середньому чотири серйозні порушення. А щодо ручки від запасного виходу, якої не було в автобусі, то це є грубим порушенням правил. Через це можуть загинути люди, коли станеться аварія і не буде як вибратися.

Водії обдзвонюють один одного, попереджають про патрулі. Найчастіше штрафують за незаплановану висадку пасажирів та якщо  люди їдуть стоячи.

— У Драбівському, Чорнобаївському, Кам"янському,Чигиринському і Городищенському автопідприємствах автопарк зношено фактично на 100 відсотків, — каже Микола Прядко, 59 років. Він начальник територіального управління головної автотранспортної інспекції Черкаської області. — Тобто автобуси мають понад 15 років експлуатації. За кордоном їх списують по досягненні 10-річного віку.

На Черкащині в пасажирських перевезеннях задіяні 750 автобусів. У першому кварталі цього року анулювали ліцензії 16 приватним перевізникам.

— Причиною є стан техзасобів, — пояснює Прядко. — Несправна гальмівна система, рульове управління, розбита ходова.

У першому кварталі 2010-го на Черкащині сталося шість дорожньо-транспортних пригод за участю автобусів. Торік загинули четверо пасажирів бусів. За поданням даїшників із роботи звільнили двох водіїв автобусів, котрі керували транспортом у нетверезому стані.

Тальнівське автотранспортне підприємство має 40 автобусів. Обслуговує 80 населених пунктів свого та сусідніх районів.

 Голові правління 58-річному Віталію Накоп"юку радять залишити на роботі 20 людей, відмовитися від збиткових маршрутів і їздити лише новими машинами.

— Я не хочу йти цим шляхом, бо нас чекає те, що в сусідній Маньківці. Тамтешнє підприємство просто знищили. Уже дійшло до того, що з деякими селами не було сполучення. Приватник собі у збиток працювати не буде.

Останнього нового автобуса Накоп"юк придбав 2006 року. Торік на підприємстві списали п"ять старих машин.

— У колег проблеми зі старим автотранспортом, а в нас інша — кредити, — розповідає 60-річний Володимир Курко, інженер із безпеки руху Жашківського автопідприємства.— Один із 13 автобусів стоїть на штрафмайданчику за несплату. З 13 автобусів вісім придбали в кредит. Прибутки підприємства не дозволяють розраховуватися з банком.

Зараз ви читаєте новину «Водіїв штрафують за стоячих пасажирів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі