У квітні в Україні почали продавати легковик "Тойота пріус". Він має два двигуни — бензиновий та електричний.
На швидкості до 45 км/год. іде на електричній тязі. Живиться від акумуляторних батарей. Їх заряджає бензиновий двигун. На великій швидкості вмикаються обидва мотори. Завдяки такій тязі авто споживає 3,9 л на 100 км міських доріг. Може проїхати кілька кілометрів і на самих акумуляторах. Вони сховані в багажнику. Обидва двигуни — під капотом.
Новинку продає салон "Віді автострада" на столичній Великій кільцевій дорозі. Авто можна взяти для випробування. Консультант Ксенія Ткаченко, 26 років, підводить до білого легковика. Низький капот переходить у широке лобове скло. Дах вигнутий. Великі фари підняті назовні. На дверцятах напис "Пріус тест-драйв". Ксенія підходить із боку дверцят водія. Тягне за ручку. Спрацьовує центральний замок.
— Це система доступу без ключа. Якщо ви потягнете за ручку, маючи цей брелок у кишені, усі двері відчиняються, — пояснює Ксенія.
Сідаю за кермо.
— Натисніть кнопку "павер мотор", машина заведеться, — Ксенія вмощується поряд. — Зніміть машину з ручника. Він електричний. Тисніть на газ.
Ледь торкаюся педалі — машина починає безшумний рух. Виїжджаю зі стоянки. Кермо легко піддається. На прямій випробовую гальма. Далі різко витискаю газ. Чути, як завівся бензиновий двигун.
— Машина сама розпізнає, коли який мотор вмикати. Для потужного прискорення потрібні обидва. Якщо акумулятори розряджені, вмикається бензиновий, — розповідає Ксенія.
Дані з дисплея виводяться і на лобове скло. Перед очима світяться показники швидкості, кілометражу та витрат пального.
— Коробка передач — варіатор. Вона економічніша за автоматичну. Передачі перемикаються плавніше. Як бачите, машина динамічна й тиха. Ми вже їдемо 90 кілометрів на годину, а швидкості не відчувається.
Починаю гальмувати. На дисплеї засвічується символ інтенсивної зарядки батарей. У районі Південної Борщагівки потрапляємо в затор. Бензиновий двигун вимикається.
— Таким чином машина економить пальне і не забруднює довкілля, — Ксенія показує показники на лобовому склі. — А тепер оцініть підвіску.
"Тойота" потрапляє в кілька глибоких вибоїн. У салоні чути лише легкий гуркіт.
Оглядаємо інтер"єр. Пасажирам заднього сидіння просторо під високим дахом. Там досить місця для трьох дорослих. Важіль коробки передач вмонтовано перед консоллю. Торпеда з сірого пластика. Обшивка — із сірого велюру.
"Пріус" у базовій комплектації коштує 286,8 тис. грн. Схожі характеристики має "Тойота Ауріс". Її обладнують лише бензиновим двигуном. Коштує 196,7 тис. грн.
Міський водій щотижня проїжджає в середньому 250 км. На гібриді витрачатиме до 10 л бензину. Тоді як на авто з бензиновим двигуном — 25 л або й більше. За рік заощаджуватиме 780 л пального. За теперішніми цінами це 6,3 тис. грн.
Перші гібриди з"явилися в Україні рік тому.
"Лексус Ерікс 450H" — всюдихід класу "люкс". Із гібридним силовим агрегатом споживає 6,3 л на 100 км змішаного циклу. Коштує 720,5 тис. грн.
Представницький седан "Лексус Елес 600" теж має електродвигун. Коштує 1,1 млн грн. Сумарна потужність обох моторів — 455 к. с. Розганяється до 250 км/год.
Електротягою обладнали і "Мерседес-Бенц S400 Гібрид". У продажу із січня цього року. Коштує 816,3 тис. грн.
Батареї заряджатимуть у телефонних будках
Мережу телефонних будок із гніздами для зарядки батарей електромобілів збирається створити компанія "Телеком Австрія". Першу вже встановили у столиці Відні.
Кабель від акумулятора можна буде підключити в штепсельну розетку. Для повної зарядки електромобіля треба буде понад 6 год. Електроскутеру вистачить 1,5 год. На виході стоїть лічильник електроенергії. Платити можна буде через мобільний телефон.
Місцеві автоклуби прогнозують, що за 10 років у країні буде півмільйона електромобілів.
Коментарі