Перші кермові колеса були схожими на важіль, який використовують на моторних човнах. Сьогодні кермо - це високотехнологічна частина автомобіля, яка керує не лише напрямом руху автомобіля.
Gazeta.ua ознайомить вас із різними варіаціями кермового колеса.
Важіль спочатку розташовували в центрі "кокпіта", але були й варіанти розташування збоку.
Звичне кругле кермо з'явилося на автомобілях на початку XX століття. Але кермове колесо не залишили без доробок. Кермо першого авто, яке виробляли на конвеєрі, мало 4 спиці.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як змінились автомобілі за останні 100 років
Але в різних країнах почали використовувати іншу кількість спиць. Так, американці почали встановлювати двоспицеві кермові колеса, а італійці — трьоспицеві. Також пішла мода на дерев'яні кермові колеса.
Не рідко водії гинули в аваріях через удар об кермо. Конструктори почали вводити різні ноу-хау. Зокерма, Mercedes-Benz розробив м'ягке травмобезпечне кермо.
Цього виявилось замало — з керма почали вистрілювати подушки бепеки, а потім кермо взагалі "обвішали" кнопками та надали максимум функціональності. Першою, і довгий час єдиною, на кермі була кнопка клаксона. Сьогодні ж це управління музикою, телефоном, круїз-контроль, режим їзди та багато іншого.
З того часу форма залишається незмінною, за вийнятком "підрізаних" версій. Це ніяк не впливає на керованість чи функціонал — зате стильно.
Пік функціональності можна побачити на кермі боліда Formula-1. Це єдине кермо, яке не має натяку на круглі форми, але ним користуються у XXI столітті. Кермове колесо боліда - складна система управління великою кількістю налаштувань під час руху, а також джерело інформації для пілотів.
Коментарі