пʼятниця, 04 листопада 2011 14:26

Борис Колесников: "Прибуток вiд Євро-2012 матиме кожна людина"

В Українi здано в експлуатацiю останнiй, четвертий стадiон, який використовуватимуть пiд час чемпiонату Європи з футболу в 2012 роцi. Тож нинi наша держава має уже всi портивнi об'єкти, потрiбнi для цього найбiльшого континентального футбольного турнiру.

Однак вистачає й критичних слiв на адресу будiвельникiв, футбольних функцiонерiв та урядовцiв. Їх звинувачують у непрозоростi та кулуарностi прийняття рiшень, розбазарюваннi державних коштiв, лобiзмi.

Додало запалу критикам й недавнє вiдкриття "Арени Львiв", адже стадiон зустрiв своїх перших глядачiв недоробками.

Тож чи є пiдстави для цих звинувачень? Про цi й iншi закиди на адресу органiзаторiв шоу, а також про нинiшнiй рiвень пiдготовки нашої держави до чемпiонату Європи з футболу -- розмова видання Екпрес з вiце-прем'єр-мiнiстром -- мiнiстром iнфраструктури України Борисом Колесниковим.

- У суботу довгоочiкуване вiдкриття "Арени Львiв" вiдбулося. Це, мабуть, найскладнiший елемент спортивної iнфраструктури до Євро-2012. Ви фактично "головний вiдповiдальний" за цей проект. Тепер спите спокiйнiше? Гора з плечей уже впала?

- Думаю, гора остаточне "впаде" 1 липня 2012 року, коли пройде фiнал Євро-2012 i стане очевидним, впоралися ми зi своїм завданням чи нi. Поки що ж святкуємо маленьку перемогу у Львовi. Бо коли навеснi 2010 року я щойно почав курувати проекти єврочемпiонату i вперше приїхав iнспектувати Львiв, ситуацiя була настiльки критичною, що взагалi поставили пiд сумнiв проведення європейської першостi в нашiй державi.

Що ж до Львова, то Президент України дав чiтку вказiвку -- зробити все можливе, аби Львiв УЕФА не виключило зi списку мiст, якi приймають Євро. Бо ми розумiли: якщо це станеться i в ньому не буде Львова, Євро-2012 не стане загальноукраїнським проектом. Ми впоралися iз цим завданням. Україна отримала ще один стадiон свiтового рiвня, а Захiдна Україна - такий спортивний об'єкт, якого в цьому регiонi ще не було.

-Коли об'єкт закiнчать остаточно?

- У наближчi два тижнi будуть усуненi всi недоробки. I 15 листопада на "Аренi Львiв" зiграють перший футбольний матч збiрнi України та Австрiї.

- Критика щодо арени зосереджена на трьох пунктах: стадiон недобудований, гiмн не пролунав, топ-зiрка -- не українська. Як прокоментуєте?

- Ви знаєте, "Донбас-Арену" ми почали будувати 2006-го, а закiнчили через три роки - 2009-го. Але притiм увесь наступний рiк будiвельники доводили стадiон до пуття. Тому це не проблема. Важливо, що львiвський стадiон є. I хочу вам сказати, що мало яка європейська держава може похвалитися спортареною такого високого рiвня. Таких в Європi дуже мало, у тому числi й у Старiй Європi. Я був на багатьох європейських стадiонах i можу вам про це говорити цiлком компетентно. Скажiмо, стадiон нiмецької "Боруссiї" дуже поступається за класом львiвськiй аренi.

Що ж до невиконання Державного гiмну, то, вибачте, це ж не нацiональний стадiон. От у Києвi, коли вiдкривали НСК "Олiмпiйський", виконували гiмн. У Львовi вирiшили зробити святкове шоу, яке передбачало саме такий розважальний формат. Те саме i зi спiваками. Хiба Руслана -- не українська виконавиця? А Анастейша -- це зiрка свiтового рiвня. Врахуйте, що приїзд i вступ цiєї мегазiрки не оплачували з бюджету. Спонсори урочистої церемонiї вирiшили запросити саме її, i за це, вважаю, львiв'яни повиннi бути їм вдячнi. Бо коли б iще вони змогли послухати зiрку такого рiвня?

- "Арена Львiв" - перший об'єкт такого класу, збудований державою за останнi десятилiття. Що буде з ним пiсля Євро? Хто керуватиме цим об'єктом? Чиїм коштом його утримуватимуть?

- Львiвським стадiоном, НСК "Олiмпiйський" та ще кiлькома об'єктами державної власностi Євро-2012 буде керувати спецiально створений концерн "Спортивнi арени України". Вiн i вирiшуватиме всi питання, якi ви зачепили. Що ж до використання, то у Львовi, нажаль, є лише одна футбольна команда високого рiвня - "Карпати". Вона й буде

приймати гостей на цьому стадiонi. I тепер багато чого залежатиме вiд карпатiвських уболiвальникiв. На вiдкриттi "Арени Львiв" поруч зi мною сидiв президент київського

"Динамо" Iгор Суркiс. Вiн зауважив одну дуже цiкаву деталь. На львiвському стадiонi трибуни розмiщено близько до футбольного поля, чудова акустика, а тому реакцiя тисяч уболiвальникiв буде сильно впливати на гру футболiстiв. Як сказав Суркiс, можна собi тiльки уявити, як це вплине на команди, з котрими гратимуть "Карпати".

- Скiльки орiєнтовно коштуватиме Українi Євро-2012 ?

- Остаточнi суми ще пiдраховують. Наразi можна сказати, що спортивна складова пiдготовки до Євро-2012, а це будiвництво нових i пiдготовка наявних стадiонiв, коштувала нашiй державi близько 6 мiльярдiв гривень. Решту витрачених коштiв я б до "футбольних" витрат не зараховував, бо той же Львiвський аеропорт, злiтну смугу, дороги, електропiдстанцiї треба було вже давно реконструювати - ще кiлька десяткiв лiт тому. От тепер до них i дiйшла черга. А скiльки коштуватиме Українi Євро-2012, ми дiзнаємося пiсля 1 липня 2012 року, коли закiнчиться фiнальний матч.

- Є думка, що держава не мала вкладати кошти в комерцiйний футбольний турнiр. Мовляв, краще цi грошi спрямували б, наприклад, на зведення сучасних лiкарень по всiй країнi. А до Євро слiд було залучити кошти приватних iнвесторiв. Чи не вважаєте помилкою бюджетне фiнансування цього проекту?

- Почекайте, проведення футбольного чемпiонату дасть iмпульс розвитку всiєї країни. А якщо розвиватиметься бiзнес, створюватимуть новi робочi мiсця, платитимуть податки, будуватимуть лiкарнi.На мою думку, вiд проведення Євро-2012 найбiльше виграють нашi готелi, ресторани, заклади швидкого харчування, загалом сфера послуг. Зрештою, то наш iмiдж у всьому свiтi. А розмови про якихось "спонсорiв" -- це, вибачте, мiф. У тiй же Польщi, членові Євросоюзу, усi стадiони будують тiльки державним коштом, дороги - за грошi мунiципалiтетiв. Iнша рiч, що там мунiципалiтети мають значно бiльший бюджет, нiж нашi органи мiсцевої влади. Тому державне фiнансування таких проектiв - нормальна практика.Бiльшiсть пiдрядникiв вибирали без тендерiв. Не боїтесь, що за це вас колись звинуватять у лобiюваннi чи корупцiї?

- Нi, це нашi попередники в Кабмiнi проводили все без тендерiв. Ви ж пам'ятаєте, як НСК "Олiмпiйський" i львiвський стадiон починали будувати компанiї, самовiльно призначенi колишнiм урядом. А дiяльнiсть Тендерної палати, яка обiкрала народ на мiльярди гривень? Тому сам тендер, як процедура, не є панацеєю. 2010 року ми починали дiяти в жорсткому часовому цейтнотi. Значення мав кожен згаяний день. I якби ми почали проводити тендери, засiдання комiсiй, то з мрiєю про Євро можна було попрощатися. Просто не встигли б нiчого збудувати. Тому ми вчинили не так, як нашi попередники.

Уряд звернувся до Верховної Ради з проханням законодавчо дозволити нам без тендерiв вибирати компанiї, якi будуватимуть об'єкти Євро-2012. I парламент пiшов нам назустрiч, ухваливши спецiальнийзакон, що й спростив цей процес. Тому нiяких порушень з нашого боку нема i бути не могло. Ми дiємо суто в правовому полi.

Євросоюз рiзко критикує полiтичне керiвництво України за кримiнальне переслiдування деяких опозицiйних лiдерiв. Дехто з експертiв стверджує, що у пiдсумку може статись так, що Євро-2012 в України заберуть. Такий сценарiй, на вашу думку, можливий?

Не слухайте цих нiсенiтниць. Нiхто нiчого в нас не забере i намiру такого нiколи не мав. Європейськi полiтики люди прагматичнi, вони прекрасно розумiють, що на територiї України дiє українське законодавство. I все, що в нас вiдбувається, вiдбувається виключно в українському правовому полi. З розмов iз колегами з європейських країн зробив висновок, що європейцi оцiнили той факт, що українська влада не пiддається на зовнiшнiй тиск, що самостiйна у своїх дiях.

Яку кiлькiсть iноземних уболiвальникiв ви готуєтесь прийняти?

- Чекаємо тiєї кiлькостi фанiв, котра дорiвнює сукупнiй кiлькостi всiх мiсць на наших стадiонах. Однак усе залежить вiд того, збiрнi яких країн гратимуть у тому чи iншому мiстi. А для цього треба зачекати результатiв жеребкування фiнального турнiру Євро-2012, що пройде 2 грудня у Києвi. Тодi знатимемо, хто й де буде грати, i приблизно пiдрахуємо, скiльки вболiвальникiв приїде.

Треба також враховувати й ментальнiсть фанiв, i те, що в червнi, коли вiдбуватиметься турнiр, як правило, ще не набирає розгону пора масових вiдпусток. Тому, гадаю, буде багато таких уболiвальникiв, котрi приїдуть в Україну тiльки в переддень матчу своєї збiрної, а потiм вiдразу ж поїдуть додому. Не думаю, що хтось буде тут аж мiсяць. Гадаю, що, як мiнiмум, мiльйон футбольних уболiвальникiв вiдвiдає Україну.

- Чи є, на вашу думку, шанс домогтися безвiзового режиму з Європою наступного року?

- Я неодноразово говорив на цю тему з провiдними полiтиками рiзних держав Євросоюзу. Усiм їм казав одну рiч -- нинi в Iспанiї, Португалiї, Iталiї живе до пiвмiльйона українцiв, котрi працюють у цих країнах. I всi вони в'їхали туди на законних пiдставах, маючи вiзи. Тому блокувати безвiзовий в'їзд для них через страх великої нової мiграцiї зайве. Вiзи -- не така вже перешкода для українцiв, аби потрапити до Європи, як дехто думає. Тому бiльш важливо для нас налагодити нормальнi вiдносини мiж Україною та Євросоюзом. I я вiрю, що такi нормальнi безвiзовi вiдносини ми невдовзi узаконимо.

- Якi ключовi подiї у рамках пiдготовки до Євро попереду? Що ще знакового збудують i вiдкриють у першому пiврiччi наступного року?

- Значних змiн на краще зазнає українська залiзниця. Мiста, якi приймають Євро-2012, матимуть швидкiсне сполучення. У цьому ми активно працюємо з пiвденно-корейською компанiєю "Хюндай", у якої купили десять потягiв до єврочемпiонату. За рiвнем комфорту й обслуговування нiчого такого в Українi наразi нема. Кращим буде не тiльки комфорт, а й на подорожi витрачатимемо менше часу. I вже з наступної весни львiв'яни, наприклад, до Києва їхатимуть лише 4,5 години. Наша команда також доклала гiгантських зусиль щодо будiвництва дорiг. Я думаю, у Львовi вже побачили кiлька яскравих прикладiв покращення якостi автошляхiв, та й навколо мiста. Iнтенсивне будiвництво триває в iнших мiстах. Вiд захiдних кордонiв до Києва пiсля реконструкцiї вже можна їхати дорогою цiлком пристойної якостi. Минулого мiсяця ми ввели в експлуатацiю дiлянку завдовжки понад 80 км - на автотрасi, що вiд Києва до росiйського кордону. Хоча, з точки зору пiдготовки дорiг, хотiлося б зробити бiльше. Але часу в розпорядженнi нашої команди було обмаль - у минулi роки його змарновано дуже багато.

До кiнця року здадуть в експлуатацiю оновлений Львiвський аеропорт. I тепер тiльки вiд провiдних свiтових авiакомпанiй залежатиме, буде завантажений вiн на повну потужнiсть чи нi. Зазначу лише, що за своїми характеристиками цей аеропорт складе дуже потужну конкуренцiю європейським летовищам. Для прикладу: тепер зi Львова до Торонто можна буде долетiти одним рейсом, без пересадки будь-де. Це унiкальна можливiсть для жителiв Захiдної України.

- Якщо говорити мовою бiзнесу, якої рентабельностi Євро-2012 сподiваєтесь? Який термiн окупностi цього проекту?

- Це не бiзнес-проект, щоб чекати вiд нього окупностi. Важливо - ми не осоромилися в очах свiтової спiльноти i довели, що можемо гiдно пiдготуватись до футбольного свята. I подальше наше завдання - так само достойно провести фiнальний турнiр. А прибутки нехай отримують люди, нашi громадяни, якi користуватимуться iнфраструктурою, спорудженою у рамках пiдготовки до Євро.

Зараз ви читаєте новину «Борис Колесников: "Прибуток вiд Євро-2012 матиме кожна людина"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

9

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі