пʼятниця, 15 жовтня 2010 14:15

Знайдено новий спосіб засмагати без сонця і солярію

Вчені придумали спосіб отримати засмагу без перебування під сонячними променями або в солярії, за допомогою медичного препарату, який може отримати широке застосування як у медичних, так і в косметичних цілях.

Про це повідомляється в статті дослідників, опублікованій в журналі Genes & Development.

"Основною нашою метою є збільшення вироблення шкірою людини меланіну, який би захистив її від шкідливого УФ-випромінювання, що є однією з причин розвитку раку шкіри", - сказав провідний автор статті Девід Фішер (David Fisher), слова якого наводить прес-служба Центрального Массачусетського госпіталю.

"Це дозволить не тільки збільшити захисні властивості шкіри, але й позбавити людей від необхідності засмагати в соляріях або на сонці", - додав учений.

Раніше біологи встановили, що виробництво шкірою меланіну визначається активністю спеціальної молекули, яка називається cAMP і переносить інформацію від поверхні клітин до біологічних молекул в її надрах. У ході експериментів на спеціально виведених мишах (у яких, на відміну від звичайних, у шкірі є пігментні клітини), вчені виявили, що додаткове стимулювання роботи cAMP призводило до посилення пігментації шкіри гризунів.

Використовувати аналогічний підхід щодо людей вчені не можуть, так як ліки, що застосовуються для стимулювання cAMP в мишах, не проникають через людську шкіру. З цієї причини учені спробували розробити альтернативний варіант.

Групі Фішера вдалося виявити фермент, що знищує cAMP після того, як вона запускає процес виробництва меланіну в клітинах шкіри мишей. Блокування роботи цього ферменту, PDE-4D3, як показали подальші експерименти, призводить до виробництва клітинами шкіри додаткового меланіну.

Вже п'ять днів процедур виявилося достатньо, щоб шкіра гризунів стала темнішою. При цьому вчені не виявили побічних дій розроблених ними препаратів.

"Фермент PDE-4D3 виконує певні функції і в інших типах тканин організму, однак застосування наших препаратів безпосередньо до клітин шкіри не повинно викликати збоїв його роботи в інших органах", - додав Фішер.

Підтвердження цього факту вимагатиме додаткових наукових досліджень, якими група вчених займається нині.

Нагадаємо, вчені з Нью-Йорка з'ясували, що від солярію може вироблятися сильна психологічна залежність. Число людей, які на постійній основі піддають свою шкіру штучного ультрафіолетового випромінювання вже відповідає стандартним критеріям залежності.

За матеріалами РИА Новости, Gazeta.ua