четвер, 20 липня 2006 18:10

У торговельний центр — за конкурсом

   У столичному торговельному центрі ”Квадрат” біля метро Лук’янівська більше ста підприємців орендують площу під магазини
У столичному торговельному центрі ”Квадрат” біля метро Лук’янівська більше ста підприємців орендують площу під магазини

Від початку року доходи українців зросли на 32%. А виручка торговельних центрів збільшилася на чверть, підрахувала компанія "ХХI cтоліття". Тому за два-три роки вона збудує у містах-мільйонниках, а також у Львові та Миколаєві гіпермаркети-галереї "Квадрат" — торговельно-розважальні комплекси по 35–40 тис. кв. м кожен.

Працюватимуть там і дрібні підприємці. Третину площ віддадуть під невеликі приватні магазини, повідомив керівник департаменту стратегічного розвитку і маркетингу компанії Максим Білоус, 36 років.

Бутик у майбутньому торговельному центрі, який зводять на місці кінотеатру "Аврора" на столичній Воскресенці, хотіла б відкрити 25-річна киянка Юлія Кройтар. Подорожуючи Італією, вона вперше побачила одяг "Бурані". З кожної моделі фірма шиє лише 200 копій, а продає не дорожче за речі від "Бенетон" чи "Села".

— Киянкам "Бурані" сподобається, — вважає Юля. — На першу партію товару треба хоча б 12 тисяч доларів.

Частину суми жінка планує взяти в банку під товарний кредит. Відсотки невеликі, і виплату відстрочують на рік. Найдорожче обійдеться місце в торговельному центрі. У службі оренди повідомили, що в "Квадраті" на Воскресенці всі 75 бутиків будуть великими, по 100 кв. м, і за кожен квадратний метр треба платити по $65–80 — залежно від поверху. А Юлії потрібен менший магазин — метрів на 30–40.

Три роки тому кожен четвертий бутик у підземних торговельних галереях під Хрещатиком і Бессарабкою стояв порожній. Звикши до базарних розцінок, крамарі не квапилися викласти $30–65 за "квадрат". Нині оренда в центрі Києва сягає $100 за квадратний метр. Витрати, як правило, окупаються. Столичний торговельний комплекс "Караван" на вул. Луговій оприлюднив статистику: торік тут отримали по $8 тис. виручки з кожного квадратного метра, включаючи пішохідні галереї.

Насамперед приманюють "якірних" орендарів

Щоправда, коли 2004 року відкрився ТЦ "Магеллан" на столичній Одеській площі, напливу орендарів не було. Киянка Алла Фролова, 44 роки, півроку працювала продавцем бутика. Його орендував приватний підприємець із "Троєщини", щоб продавати шкіряний одяг — ходовий на ринку товар.

— За тиждень я продавала лише одну річ, — згадує Алла. — Працювали зі збитком 425 доларів щомісяця. Оренда обходилася по 25 доларів за метр. Мені Коля платив 70 доларів на місяць. Проценти від виторгу через збитки я так і не отримала.

2006 року охочих мати місце виявилося вдесятеро більше за кількість магазинчиків у торговельних центрах. Такі дані наводить Українська торгова гільдія. Тому, щоб зняти бутик, слід пройти певну процедуру. Спершу представляють свій товар і дизайн бутика у відділі оренди. Вони мають відповідати ціновим рамкам гіпермаркет-галереї, пояснюють у "Квадраті". Лише потім пишеться заявка на оренду і власники розподіляють торгові площі. Бо не можна ж збирати під одним дахом п"ять ювелірних відділів або три магазини електроніки.

Переможців визначають на відкритій зустрічі-конкурсі, куди запрошують усіх претендентів. Перевагу віддають підприємцям із досвідом оренди, які мають точки в інших торговельних центрах.

— У Києві наступні п"ять років будуватимемо нові гіпермаркети-галереї в густозаселених житломасивах, — каже керівник департаменту торговельної нерухомості компанії "ХХІ століття" Олександр Овчар, 39 років.

Насамперед великі торговельні центри приманюють "якірних" орендарів — продуктовий супермаркет площею 10–12 тис. кв. м, кав"ярні та фаст-фуди, кінотеатри і відомі бренди ("Адідас", "Бенетон", "Томмі Хілфайгер", "Рібок"). З них щомісяця правлять по $20–40 за "квадрат". Для них оренда може подорожчати, але не більш як на 10%.

У нових гіпермаркетах-галереях Львова і Дніпропетровська орендна плата буде на рівні столичної Воскресенки. Знизиться вона хіба що за п"ять років, коли між торговельними центрами почнеться справжня конкуренція.

"Браму Києва" зведуть біля Центрального вокзалу

У Києві до 2008 року з"являться ще шість торговельних комплексів по 40–50 тис. "квадратів" кожен. Два з них — на Воскресенці та Вигурівщині-Троєщині — здадуть за рік-два. У кожному по 75 бутиків. У Львові перший гіпермаркет-галерею спорудять біля залізничного вокзалу.
Про плани збудувати в Дніпропетровську, Донецьку і Харкові торговельно-розважальні комплекси на 45–80 тис. кв. м оголосила мережа "Караван".
Мережа будівельних гіпермаркетів "Епіцентр" у жовтні відкриє магазин у Полтаві, а до кінця року — у Львові та Чернівцях. У них буде по 10–15 орендних місць. А конкурент — мережа "Нова Лінія" — збудує нові супермаркети в кількох найбільших містах країни.
Грандіозну будову — "Браму Києва" — починає корпорація "Укрпромінвест". Тут планують галереї на кількасот магазинів, кінотеатр, кав"ярні, готелі і житло нагорі — містечко поряд із залізничною станцією Київ-Пасажирський між вулицями Старовокзальною, Жилянською та Комінтерну.

Зараз ви читаєте новину «У торговельний центр — за конкурсом». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі