пʼятниця, 13 серпня 2010 07:57

Як страхові компанії дурять водіїв

 

Киянин 31-річний Віктор працює таксистом. Їздить сірим "Деу Ланос".

— Це не моя машина. Орендую, — каже Віктор. — Моя три місяці стоїть розбита біля Золотоноші Черкаської області. У квітні я їхав із Кременчука в Київ. Став на узбіччя. Водій, що їхав за мною, в"їхав мені у зад. Дах склався, заднього крила нема, колесо — квадратне.

Свою машину Віктор купив в кредит 2008-го. За два роки виплатив половину. Неодмінна умова видачі кредиту: машина має бути застрахована. Таксист застрахував її в компанії "Дженералі ґарант" з умовою відшкодування повної вартості.

— У страховій мене запевняли, раптом машина згорить чи розіб"ється, швидко виплатять 46 тисяч. Виявилось — балалайка! — обурюється Віктор.

Віктор одразу повідомив про аварію телефоном. Потім носив документи у столичний офіс "Дженералі ґарант".

— Раптом схаменулися: "Ви не принесли довідки з місця пригоди, яка засвідчує, що ви були тверезі". Я тиждень приходив у офіс, ніхто не спитав про довідку. Вчора з директоркою полаявся. Вона мені: "Договір треба читати. Тепер нічим допомогти не можем".

Страхова компанія запропонувала виставити побитий "Деу Сенс"на інтернет-аукціон.

— Нібито є покупець, готовий дати 17 тисяч гривень. Страхова пообіцяла виплатити ще 7 тисяч для сплати кредиту. Замість 46 тисяч.

"ГПУ" подзвонила в компанію "Дженералі ґарант". Говорили з трьома консультантами. Чи потрібна довідка про стан алкогольного сп"яніння в разі аварії, жоден не дав певної відповіді. Компанія сама вирішує, брати її чи ні. Це має повідомити водієві аварійний комісар.


70% водіїв скаржаться на страхові компанії, підрахували в Асоціації страхувальників України.

Ви ремонтуйте машину, а ми вам потім заплатимо

З минулого року вони заборгували клієнтам 970 млн грн. Це в 20 разів більше, ніж в 2008-му. Кожну четверту страховку взагалі не відшкодовують. Іншим виплачують менше або зі значними затримками, каже директор Асоціації Леонід Хорін, 50 років:

— Працівники страхових компаній ловлять на процедурних питаннях. Обман починають із договору. Його пишуть заплутаними, двозначними реченнями. Наприклад, ось угода компанії "Дженералі ґарант": "Зобов"язання страхової компанії не перевищують заборгованості клієнта перед банком". Що це означає? Наприклад, клієнт розбиває машину. Його борг за кредитом становить 5 тисяч гривень. Страхова компанія виплатить лише цю суму. Те, що ремонт машини коштує вдесятеро дорожче, до уваги не беруть. І це заковиристими словами зазначено в договорі, під яким клієнт підписався. Раптом дійде до суду, представник компанії покаже підпис: клієнт погодився. Якщо на той час кредит погашений, взагалі нічого не заплатять.

За договором, водій має терміново повідомити страхову компанію про аварію. Інакше відмовляють у відшкодуванні.

— А коли це, терміново? Через годину, хвилину чи дві? — продовжує Леонід Хорін. — Тому уважно читайте договір. Перевіряйте дати й копії. Туманні формулювання обговоріть зі знайомим юристом. Якщо компанія не хоче переписати нечіткі положення, йдіть до інших страховиків.


Якщо клієнт надав усі довідки — страхова компанія повинна реагувати.

— Страховики можуть давати вказівки, які суперечать договору. Наприклад: "Ви ремонтуйте машину, а ми вам потім заплатимо". Не можна так робити! Бо це не передбачено договором, — наголошує Леонід Хорін. — Усі приписи мають видавати письмово, під розпис.

Фахівець радить возити із собою ксерокопію договору та видрукувану інструкцію страхової компанії. В разі ДТП виконувати лише ті вказівки диспетчера чи страхового комісара, які відповідають інструкції та договору.

— Часом просять "Усе вже готово. Підпишіть документ, що ви не маєте претензій до нашої компанії. Це формальність". Підписуйте, тільки після отримання грошей.

Зараз ви читаєте новину «Як страхові компанії дурять водіїв». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

5

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі