середа, 17 березня 2010 10:49

Найбільший український літак замовила Росія

Найбільший український літак замовила Росія

Найбільш місткий український пасажирський літак Ан-158 здійснить свій перший політ вже в День Перемоги, 9 травня.

У цьому запевнив президента Віктора Януковича голова ради директорів ВАТ "Мотор Січ" В"ячеслав Богуслаєв.

На держпідприємстві "Антонов" кажуть, що підготовка пасажирського літака до першого польоту йде повним ходом. Основні відмінності новачка від Ан-148 (було піднято в повітря в грудні 2004): довший (на 1,7-2 м) фюзеляж, велика пасажиромісткість (99 місць проти 75), збільшений об"єм багажних полиць, на 9-10 % велика економічність.

За конструкторським розрахунками дальність польоту Ан-158 - 2300 км (проти 2100 у Ан-148). Тобто, стартувавши з Києва, новий літак зможе спокійно фінішувати в Лондоні, Парижі, Багдаді, Тегерані, Астані чи Сургуті. Коштуватиме новий літак буде близько $ 22-23 млн.

Як планує генконструктор ДП "Антонова" Дмитро Ківа, викочування Ан-158 відбудеться в кінці березня - початку квітня, а вже через місяць після цього намічений перший політ. Тобто 9 травня, якщо все піде за планом, літак підніметься в небо зі злітної смуги підприємства в Гостомелі.

Антонівці кажуть, що Ан-158 може пройти сертифікацію до кінця року, тоді і почнеться серійне виробництво.

"Вже є попередні домовленості на закупівлю 21 літака з компаніями Росії, Куби та України. Усього ведуться переговори про замовлення на 100 таких машин, - розповіли у прес-службі підприємства. - П"ять машин Ан-158, наприклад, збираються закупити представники української авіакомпанії "АероСвіт". У нас вже є письмове повідомлення від замовника".

"Зараз в парку авіакомпанії знаходиться один літак Ан-148, - сказав прес-секретар авіакомпанії "АероСвіт" Олександр Селін. - Влітку 2009 року ми почали експлуатувати його на внутрішніх рейсах: з Києва в Одесу, Львів і Сімферополь, а також на міжнародних лініях середньої дальності - до Москви, Варшави. Ми зацікавлені у придбанні ще дев"яти літаків Ан-148 і раніше говорили про постачання Ан-158, але яким буде графік поставок в нинішньому році, залежить від потужності "антонівців".

Харківські авіаконструктори у свою чергу почали майструвати чотиримісні літаки за прикладом закордонних колег, але безпечніше і дешевше.

За розробку легкого літака сімейний підряд авіаконструкторів Меглінських взявся минулого літа. Посвідчення на управління таким літаком коштує близько 5000 доларів (літні курси, послуги інструктора і дозвіл на польоти). Єдина проблема для любителів - занадто дорогі авіамашини. Наприклад, сімейні літаки американського виробництва обійдуться щонайменше в 250 000 доларів. Харків"яни вирішили розробити альтернативний варіант. Наш літак (з робочою назвою MEGLIN) коштуватиме від 60 до 100 тисяч доларів.

Для літака не потрібні спеціальні злітні смуги.

"Ми спеціально проектували його з урахуванням нашого бездоріжжя, тому літак зможе піднятися в небо з ґрунтової дороги, а сісти і на пісок, сніг і навіть на воду", - розповів авіаконструктор Лев Меглінський.

Літак Меглінскіх зможе стати і аеротаксі. Зі швидкістю 250 км / год троє пасажирів зможуть долетіти з Харкова до Києва за дві години. А витрата палива 10 л на 100 км. У конструкторів одна проблема - фінансування. На першу модель потрібно півмільйона доларів. Конструктори кажуть, іноземці вже пропонували інвестувати гроші в проект, але виконати головну умову - випускати його в Харкові - не захотіли.

Сегодня

Зараз ви читаєте новину «Найбільший український літак замовила Росія». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

3

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі