субота, 29 червня 2019 11:26

Як працює перший на Полтавщині інклюзивний центр
8

У Новосанжасрькому інклюзивно-ресурсному центрі є 72 вихованці
Фото: Лілія Швець
У Новосанжасрькому інклюзивно-ресурсному центрі є 72 вихованці
У Новосанжасрькому інклюзивно-ресурсному центрі є 72 вихованці
У Новосанжасрькому інклюзивно-ресурсному центрі є 72 вихованці
У Новосанжасрькому інклюзивно-ресурсному центрі є 72 вихованці

У Нових Санжарах на Полтавщині рік працює інклюзивно-ресурсний центр. Він перший, створений в регіоні. Має 72 вихованці від 2 до 18 років.

Це діти із затримкою психічного розвитку, порушення інтелектуального, з аутистичними проявами, гіперактивні, з порушеннями мовлення, вадами зору і здорові діти. Батьки безкоштовно можуть звернутися в центр, чи правильно розвивається їхня дитина відповідно до віку, пройти діагностику, якщо є потреба на визначення IQ, сильних та слабких сторін.

Що відбувається у стінах закладу та як він розвивається - у репортажі "Газети".

"Спеціалісти займаються з усіма дітьми індивідуально, бо різні нозології, поєднувати їх важко. Окрім того, індивідуальні заняття приносять більші результати", - каже Оксана Черненко, директор закладу.

Автор: Лілія Швець
  У Новосанжасрькому інклюзивно-ресурсному центрі є 72 вихованці
У Новосанжасрькому інклюзивно-ресурсному центрі є 72 вихованці

У приміщенні обладнали кімнати для занять: практичного психолога, логопеда та вчителя-реабілітолога. Триває корекційне заняття в середньому 20 хвилин. Зі слів фахівці, це оптимальний час, оскільки далі дитина втомлюється і втрачає увагу.

"Мій онук народився рано – на 24-25 тижні. Хлопчиків мало бути двоє, проте вижив лише Дмитрик (ім'я дитини просить змінити. - "Газета"). Він весь цей час бореться за життя, і ми разом з ним. Інвалідність у нього з дитинства, зараз йому 4,5 роки. До центру ходимо вже рік. Донька на роботі, тож його приводжу я. Дитина відвідує заняття із задоволенням. Коли проїжджаємо з ним повз будівлю закладу, то показує пальчиком, що тут Катя (Катерина Гаврилюк – практичний психолог, яка займається з хлопчиком, – "Газета"). Він знає кольори, всі букви, але сказати не може. Дуже тягнеться до дітей, але не можемо відвідувати дитячий садок – діти не розуміють його і бояться, бо може вдарити. Тому змушені сидіти вдома. Мріємо про окрему групу в садку саме для таких дітей", – зітхає місцева мешканка Валентина Олексіївна, привела на заняття внука.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ТОП-8 порад: що треба робити, щоб дитина не стала наркоманом

Валентина Олексіївна дозволяє зайти в кімнату, де триває заняття її онука з психологом Катериною Гаврилюк. Просить фотографувати зі спини.

Дмитро та Катерина Андріївна складають іграшкову піраміду за кольорами та формами. Довкола різнобарвні меблі, яскраві пуфи, різні розвиваючі іграшки - рамки з вкладками, сортери, шнурівки, книги.

Психолог подає дитині піднос з різними живими квітами та називає їх кольори, дає понюхати, торкається рослинами до його руки, аби відчув на дотик, в слух промовляючи це відчуття. Рвуть пелюстки на квітці та рахують їх.

"Моє завдання – допомогти навчитись зосереджуватись, концентрувати увагу, слухати, те, що кажуть", – пояснює Катерина Гаврилюк і переводить Дмитра до кімнати лікувальної фізкультури. Тут є шведська стінка, ортопедичні килими, фітболи, м'який конструктор, невеликий батут, "сухий дощ" (підвішений великий вінок з кольоровими стрічками. - Газета), намет з тунелем та сухий басейн з м'ячами.

"Найскладніше в нашій роботі, як на мене, бачити й усвідомлювати, що в нас багато таких особливих дітей і як важко батькам з ними. Це важко прийняти", – зауважує вчитель-реабілітолог Яніна Малимон.

Автор: Лілія Швець
  У Новосанжасрькому інклюзивно-ресурсному центрі є 72 вихованці
У Новосанжасрькому інклюзивно-ресурсному центрі є 72 вихованці

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Японські вареники та панкейки: які страви готують діти у кулінарному таборі

5-річний Михайло – перший учень новосанжарського інклюзивного центру. У нього, зі слів бабусі 64-річної Світлани Іванівни, прояви аутизму.

"Оксана Вадимівна, будучи в комісії медогляду, наполягла, щоб наш Михась почав займатись з спеціалістами. Помітила в нього таку потребу. Ми й самі бачили, що з дитиною щось не так, але лікарі запевняли, піде в садочок – все наладиться, заговорить. Раніше він сидів окремо тихенько в садку, уникаючи всіх дітей. Тепер більше йде на контакт, грається. Спеціалісти центру йому як рідні.

"Цього року провели обласний семінар-практикум для директорів ІРЦ – ділились досвідом, як першовідкривачі. Спеціалісти пройшли фахову перепідготовку, зокрема, з підвищення кваліфікації, ознайомилися з методикою роботи по невербальній комунікації. Працюємо за міжнародними методиками. Зараз в очікуванні всеукраїнського екзамену, що дозволить застосовувати ці методики, якими можна діагностувати різні вікові категорії – від 1 до 75 років. Ми заключили договори з усіма новоствореними ОТГ в районі. І епізодично – з Решетилівською ОТГ. Їхніх дітей обстежуємо, виявляємо сильні та слабкі сторони. Хочемо виграти грант, тоді зможемо найняти вчителя з образотворчого мистецтва. Створимо пересувну виставку робіт наших вихованців, поїдемо з нею територією району й будемо розповідати про таланти дітей й привертати до себе увагу", - каже наостанок Оксана Черненко.

У селі Терешки на Полатвщині облаштують інклюзивно-ресурсний центр у приміщені сільради. Тут навчатимуться діти з особливими освітніми потребами.

Зараз ви читаєте новину «Як працює перший на Полтавщині інклюзивний центр». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Найбільше читають