середа, 09 січня 2013 05:45

"Малярським валиком намалював тризуб на стіні. Його завісили картиною"

— Ше би дід мав цицьку, то ніхто внучці не був потрібен, навіть мама, — художник Богдан Бринський, 52 роки, бере на руки 11-місячну внучку Соломію. 29 грудня він святкує 5-річчя своєї галереї "Цмок" у Івано-Франківську.

— Ці картини подарував Соломійці, — художник показує на три зимові пейзажі. — Малюю їх, аж тут дзвонять — онука народилася. Кинув пензлі — побіг додому.

Стіни галереї повністю завішені картинами Бринського. На них Карпатські гори, вулиці Івано-Франківська, історичні постаті, напівоголені жінки. Пише їх олійними фарбами. Під пейзажами стоїть стіл із бутербродами, вином і горілкою. Поряд — п'ятеро гостей і 25-річний син художника Остап з дружиною Младеною.

Богдан Бринський вбраний у синій светр, на ньому вишита жовтим свастика. Це слов'янський символ-оберіг.

— То німці такі шиють. Купив на гуманітарці, — стукає себе по грудях художник. — Брешу, жінка зв'язала.

— Зажурились галичанки та й на тую зміну, ой відходять наші стрільці десь на Україну,  — гості лишають чарки і затягують. — Хто ж нас поцілує в уста малинові, карі оченята, чорненькії брови.

— Зазвичай тут нема де стати, — каже Бринський. — Питаю в Тараса Прохаська, чи прийдеш. Каже, буду вдома прибирати. Шо ти хоч, субота перед Новим роком. А Юра Андрухович десь по Європах сидить. З хлопцями товаришую вже більш як 20 років. Якось намалював оцих двох і ще поета Ярослава Довгана з оголеною дамою. Вона така вся лежить і наче пливе. А хлопці її тримають. Вони ще сміялися, що це Ірена Карпа. Колись намалював Андруховича "з яйцями". Роботу присвятив помаранчевій революції. Юра був одягнений у темне пальто. З-під нього виглядає помаранчевий светр і висять два бомбони — утворилася перевернута буква "Ї". Такі жарти для кобіт.

Художник кілька років навчався на реставратора в Італії за стипендією від ЮНЕСКО.

— Після університету працював реставратором у Художньому музеї Івано-Франківська. 1989-го готувалися до виставки, то й приміщення до ладу доводили. Стою собі, зафарбовую стіну. Якось не цікаво. Взяв і малярським валиком намалював тризуб. Його завісили картиною. Приїхали на екскурсію гості зі сходу України. Показую на цю картину, кажу, що це минуле мистецтво. Підіймаю раму, під якою тризуб: "А це — сучасне", — посміхається художник і продовжує. — Вісім років викладав в Інституті культури і мистецтв. Летів на пари, так мені подобалося. Ох, і любили ж мене студентки, — усміхається. — Я ходив у костюмі, при краватці. Але більше не хочу того викладання. Зараз на життя заробляю тільки з картин. За 25 років їх добряче назбиралося. Скільки-то нервів, скільки-то випитого алкоголю.

Бринський розливає горілку. До галереї заходять двоє чоловіків.

— Не знали, що ви так святкуєте, ми ж з порожніми руками, — кажуть із дверей. — Зараз повернемося.

— Залишіть свої куртки, тоді повіримо, — гукає їм навздогін музикант Роман Рось, 40 років. Рось — директор фестивалю "Джаз Без". Також є отаманом "Чайки" — точної копії козацького човна, виготовленої за кресленням XVII ст. Екіпаж судна плаває Дніпром, європейськими морями, бере участь у козацьких фестивалях.

— Отаману наливайте через одну, — каже Бринський. — Його треба буде в таксі посадити. Романе, скажи наперед свою адресу, доки ти притомний.

— Младена, відпустиш чоловіка у Францію на три місяці? — запитує Роман Рось у невістки Бринського. — Попливемо моєю козацькою чайкою. Набираю команду. Вже зголосилися художники, поети всякі.

— Я то так, — сміється 22-річна Младена з немовлям на руках. — Але Соломійка тата нікуди не пускає.

Зараз ви читаєте новину «"Малярським валиком намалював тризуб на стіні. Його завісили картиною"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі