пʼятниця, 18 квітня 2008 16:53

Капор започаткував іронічну пост'югославську літературу

Щаслива та література, яка має таких серйозних письменників, як Момо Капор. Щасливе те місто, яке має такого співця, як Момо Капор. Для сербської літератури він створив неповторний і легкий стиль письма. Белград він ославив, здається, чи не в кожному своєму слові.

Капор буває різним — іронічним, щемким, пронизливим, ліричним, ностальгійним… Але він, як мало хто в літературі, має талант бачити невидимі зв'язки, глибоко прозираючи крізь реальність. Ніхто так достовірно і несхоже не писав про останню війну на Балканах. Саме з Капорових "Облудників" (перекладених, до речі, українською), які почали так звану "джинс-прозу" в Югославії, немов із гоголівської "Шинелі", виходить іронічна пост'югославська література.


 

Про Момо Капора

Момо Капор — один із найчитаніших сучасних авторів… Почавши читати його, вже не відірватися — давно забуте відчуття справжності затягує сильніше за будь-який наркотик.

Ірина Решетникова, російська журналістка


Момо Капор пише про людей у Белграді, про звички й менталітет, про кав'ярні й крамниці, а не про пам'ятки архітектури чи музеї — ось що відрізняє його від решти. Капор не малює, подібно Мілораду Павичу чи Бориславу Пекичу, історичний пейзаж давнього Белграда — він малює нам краєвиди Белграда сучасного.

Олена Концевич, літературознавець


Якби я народився знову, то був би художником. Від письменництва залишив би лише підписи на чеках.

Момо Капор

Зараз ви читаєте новину «Капор започаткував іронічну пост'югославську літературу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі