четвер, 25 червня 2009 18:57

Автозавод "Богдан" відновив роботу

Автор: фото:Віталій ІВАНЧЕНКО
  Біля конвеєру в цеху зварювання автозаводу ”Богдан” разом з автоматами працюють люди. У кінці минулого року на заводі працювало 3,5 тисячі людей, зараз — півтори тисячі
Біля конвеєру в цеху зварювання автозаводу ”Богдан” разом з автоматами працюють люди. У кінці минулого року на заводі працювало 3,5 тисячі людей, зараз — півтори тисячі

Тиждень тому після двомісячної зупинки відновив роботу Черкаський автозавод "Богдан". Власники підприємства запросили журналістів подивитися виробництво. Днями заводу виповнився рік.

У вестибюлі підприємства під стелею біжить електронна стрічка з вітальними словами, побажанням нових трудових звершень, гарного настрою. За кілька метрів кімната. На її дверях табличка: "Ознайомлення з наказом про скорочення". До минулорічного грудня підприємство мало 3,5 тис. працівників. Нині — 1,5 тис.

— У нас є година на ознайомлення з найсучаснішим обладнанням по виробництву автомобілів, — каже заступник технічного директора Сергій Колодійчук, 30 років. — Конвеєри, усі агрегати, системи найкращі, німецької фірми "Ейземан". Якість операцій не поступається найвідомішим світовим автовиробникам.

Завод випускає легковики "хюндай", КІА, ВАЗ. Деталі закуповує в Кореї та Росії, а в Черкасах зварюють кузови, фарбують, комплектують.

— У нашому цеху збирають ВАЗи, — каже начальник цеху Володимир Нікітенко. — Ще зимою робило півтисячі. Тепер на 170 менше. Кого скоротили, а хто сам написав заяву, бо зарплата впала в півтора разу. Тепер платять менше двох тисяч.

Журналістів підводять до ємності для ґрунтовки кузовів. Автоматизовані підйомники відразу три кузови опускають у рідину. Її тут 200 куб. м. Витримують 3 хв. і конвеєр рухає кузови до цеху фарбування. Забороняють фотографувати зі спалахами, щоб не спрацювала протипожежна сигналізація.

— Де шкідливе виробництво, обладнано максимальну автоматизацію операцій, — роз"яснює Сергій Колодійчук. — Кузови фарбують роботи. У планах повна автоматизація у фарбуванні пластмас. У цеху люди працюють лише в респіраторах.

Після екскурсії з журналістами зустрічається президент корпорації "Богдан" Олег Свинарчук, 39 років. У спеку він у костюмі й при краватці.

— Падають світові автогіганти, тому, як складно нам, роз"яснювати не буду. Довелося кардинально змінити плани, скоротити людей, — каже російською Свинарчук.

2008-го із конвеєра "Богдана" зійшли 45 тис. легкових автомобілів. Цього року реально випустити й реалізувати 16 тис. машин, кажуть автовиробники.

— Але ми налаштовані оптимістично. Ставку маємо робити на експорт. Є попередні домовленості зі збільшенням його в країни близького зарубіжжя, до Казахстану, — додає Олег Свинарчук.

Виробники покладають надії на замовлення автобусів для проведення в Україні чемпіонату Європи з футболу в 2012 році. Автобуси різних моделей випускають на луцькому заводі корпорації "Богдан".

Зараз ви читаєте новину «Автозавод "Богдан" відновив роботу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі