вівторок, 03 березня 2020 14:35

"Регулярні відтермінування - це загравання з народом" - автоексперт про євробляхи

"Регулярні відтермінування - це загравання з народом" - автоексперт про євробляхи
Ідеальної формули розмитнення автомобілів не існує. Фото: epravda

З початку року конфіскація автомобіля або 170 тис. грн штрафу - це максимальна міра покарання для власників євроблях. Санкції можуть застосувати, якщо машину з іноземними номерами розберуть на запчастини або якщо вона перевищила терміни перебування в Україні на місяць.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Влада не дотримала своєї обіцянки" - експерт про євробляхи

Закон дозволяє машині з іноземною реєстрацією перебувати в країні 5-10 днів. Якщо авто в режимі транзиту затримається в Україні на день, то штраф становитиме - 170 грн. Затримка від 20 до 30 днів обійдеться таким власникам у 85 тис. грн.

Як уряд діятиме в питанні з євробляхами?

Фактично закон про автомобілі на європейських номерах прийняли ще 2018 року. Саме тоді власникам таких машин дали певні преференції, щоб вони врешті змогли їх розмитнити, - говорить директор компанії "Авто-Консалтинг" Олег Омельницький. - Зараз влада повинна врешті сказати ні відтермінуванням, які були впродовж усього минулого року, і почати виконувати закон. Адже всі їхні попередні дії не що інше, як електоральні загравання. Ніхто не хотів сваритися з цією групою населення напередодні виборів. А потім не бажали, щоб у них одразу ж розчаровувалися. Та попри все, гадаю, що в найближчий час питання з євробляхерами остаточно не вирішать і ще будуть різні інсинуації на цю тему.

Чи піде влада на те, щоб змінювати умови в розмитненні євроблях?

Є кілька законопроєктів на цю тему. Одні - дуже тенденційні, інші роблять преференції для певної групи раніше ввезених машин. Однак це порушує конституційне право тих громадян, які вже сплатили всі необхідні податки на розмитнення своїх автомобілів. Існують різні погляди на проблему зміни митних тарифів. І справа тут не лише в євробляхах, а й в тому, що українське законодавство митних платежів потребує певної стратегії. Проте її в нашій країні немає.

З чого тоді необхідно починати?

Однозначно не з закону, який вводить певні ставки, наприклад, мит. Уряд повинен вирішити, які автомобілі повинні переважати на українському ринку: нові, вживані чи, можливо, електрокари. Також більше не може виникати ситуація, коли людям щось не подобається, вони виходять на акції протесту і через це депутати змушені змінювати систему вартостей чи коефіцієнтів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Народні депутати готують сюрприз усім водіям

Чи існує ідеальна формула розмитнення автомобілів?

На жаль, ні. Завжди знайдуться незадоволені. Неможливо, щоб вона влаштовувала всі прошарки автомобільного ринку. Однак у нас існує державна політика, яка повинна визначати, що в кінцевому результаті потрібно Україні. Наприклад, покращити екологічну ситуацію, удосконалити безпеку на дорогах, посадити кожного українця в автомобіль чи проєктувати та запроваджувати прогресивну систему пересування. Однак новий закон і стратегію повинні розробляти реальні експерти, а не ті люди, які під тиском вулиць і спалених машин бояться зробити продумані кроки, які призведуть до певних дій.

Як "євробляхи" вплинули на ринок автомобілів?

Вони його суттєво змінили. Пільгове розмитнення машин на європейських номерах, яке було на початку 2019-го призвело до того, що за рік у нас виріс імпорт автомобілів, які були в користуванні, втричі. Адже за цей період розмитнили близько 250 тисяч машин. Таким чином, зараз на кожну нову автівку припадає три вживаних. Також суттєво зріс автопарк України. Він перетнув позначку в 10 мільйонів. Крім цього, останні події сильно вплинули на середній вік транспортних засобів, які перебувають у нашій державі. Через те, що в основному євробляхи - доволі старі машини, загалом збільшився й середній вік українських автомобілів. Наразі в державі залишилося близько 250 тисяч євроблях.

Яка зараз ситуація з ринком автомобілів?

Після 1998 року, коли запровадили закон під "АвтоЗАЗ-ДЕУ", кожен наступний рік в Україні змінюється автомобільне законодавство. У нас весь час роблять нові кроки, які суперечать попереднім. До прикладу, спершу ми захищали вітчизняного виробника, потім відкрили наш ринок для євроблях, які можна було ввозити без жодного мита, тепер намагаємося залагодити ситуацію з ними і при тому "вбиваємо" український автопром. Ніхто не може придумати чіткого плану дій.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ухвалили нові правила маркування автомобільних шин

В Україні планують зробити безкоштовне розмитнення машин для ліквідаторів Чорнобильської катастрофи. Ця зміна позитивна?

Уже було багато проєктів, які стосувалися не лише "чорнобильців", але й військовослужбовців, які перебували на сході, інвалідів перших двох категорій та інших верств населення. Вважаю, що таке рішення неправильне. Умови для всіх українських громадян повинні бути однаковими.

Нещодавно в Україні запустили онлайн-сервіс розмитнення автомобілів. Які є плюси від нього?

Найбільшим позитивом можна вважати те, що власникам машин більше не знадобляться послуги митних брокерів. Останнім водії були змушені додатково платити близько 100-200 доларів, щоб процедура розмитнення пройшла вдало. Тепер задекларувати ввезений автомобіль можна самостійно, за допомогою мобільного додатку.

Новий законопроєкт про розмитнення євроблях не потрапить на розгляд до парламенту, поки не вирішать земельного питання. Відповідну заяву повідомив голова Верховної Ради Дмитро Разумков. Земельну реформу нардепи планують розглянути в середині квітня, близько 16-17 числа.

Зараз ви читаєте новину «"Регулярні відтермінування - це загравання з народом" - автоексперт про євробляхи». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі