четвер, 28 травня 2020 00:46

"Не треба було метро закривати. Паралізували все місто"

Автор: REUTERS
  Українські заробітчани реєструються на літак до Польщі в аеропорту ”Бориспіль” 24 травня. Це — чартерний рейс. Такі дозволено здійснювати за рішенням уряду. Регулярні міжнародні польоти мають відновити в середині червня. Внутрішні рейси повинні запустити раніше
Українські заробітчани реєструються на літак до Польщі в аеропорту ”Бориспіль” 24 травня. Це — чартерний рейс. Такі дозволено здійснювати за рішенням уряду. Регулярні міжнародні польоти мають відновити в середині червня. Внутрішні рейси повинні запустити раніше

Третій етап пом'якшення карантину планують запустити в Україні 1 червня. Запрацюють спортзали, автошколи, басейни. Розпочнеться сесія у вузах, прийом документів у дитсадки та в перші класи шкіл. Запустять залізничний транспорт і міжобласні автобусні перевезення.

30 травня поновиться чемпіонат країни з футболу серед ­команд прем'єр-ліги. Матчі проходитимуть без глядачів.

Із карантину вийшла Києво-Печерська лавра Російської православної церкви в Україні. Впускають парафіян. Була зачинена з 13 квітня, бо там виявили майже 100 хворих на коронавірус священників, монахів і семінаристів.

Кафе й ресторани повноцінно запрацюють не раніше 10 червня. Зараз мають право обслуговувати клієнтів тільки на літніх терасах.

На 27 травня в Україні коронавірус підтвердили у 21 905 людей. Вилікувалися 7995, померли — 658. Найбільше хворих у Чернівецькій області та Києві — 3144 й 2739.

Тиждень у звичайному режимі працює громадський наземний і приміський транспорт. У салонах мають возити не більше людей, ніж є сидячих місць. Пасажири, водії та кондуктори повинні бути в масках.

— До Зінькова скільки квиток коштує? — невисокий чоловік 26 травня дістає гаманець біля каси на центральному автовокзалі Полтави на вул. Великотирнівській.

– 78 гривень 60 копійок, — відповідає касирка. Продає два квитки.

Робота станції відновилася 25 травня. Маршрутки розвозять пасажирів по області.

— На карантині не робили. Сиділи без грошей, бо хто ж зарплату задурно даватиме, — каже водій білого мікроавтобуса, що стоїть на платформі. — Вчора зробив чотири кільця між Полтавою й Решетилівкою. Всі збиткові. Людей дуже мало.

Громадський транспорт у місті ходить один за одним. Від зупинки Театральна від'їжджає маршрутка до мікрорайону Алмазний. Сидячі місця зайняті, двоє чоловіків стоять.

— Маску надіньте, — говорить 40-річна жінка дівчині, яка заходить у салон на наступній зупинці.

— Та ну її, — відмахується пасажирка. Але після оплати проїзду натягує захист на обличчя.

До послаблення карантину громадський транспорт возив лише медиків, комунальників, аптекарів і продавців продуктових магазинів.

На зупинці в черкаському мікрорайоні Митниця 25 травня четверо людей ховаються від дощу під накриттям. Транспортом у місті користуються мало. Люди стали частіше ходити пішки, їздити велосипедами чи автомобілями.

Попри дозвіл Кабміну, у тролейбуси продовжують пускати тільки за перепустками. Всіх возитимемо після дозволу міськради, говорять на підприємстві "Черкасиелектротранс".

— Уранці та ввечері вони ще нічого так їздять, а в обід не дочекаєшся, — каже 60-річна Наталія Петрівна, працює санітаркою в лікарні. — Хвилин 15 сиджу. Замерзла, як собака.

Під'їжджає тролейбус. На передньому склі табличка із червоним хрестом. У салоні троє людей. Наталія Петрівна підбирає з лавки сумки.

— Отак і їздимо — водій кондуктора катає в ­порожньому транспорті, — піднімається в ­салон.

Приватні маршрутки й автобуси перевозять містян у звичайному режимі.

Метро в Києві запрацювало 25 травня. Через карантин було зачинене 68 днів. Не продають жетонів. Оплачувати проїзд можна одноразовими паперовими квитками й безконтактно — картками метро, за допомогою мобільних додатків "ґуґл Пей" та "Еппл Пей".

На станціях чергують по двоє поліцейських. Пропускають до потягів лише пасажирів у масках. У вестибюлі й на платформах нанесені розмітки для дистанціювання людей.

О 08:30 до метро Сирець під'їжджає забита пасажирами маршрутка. Люди вибігають із неї в підземку. Багато купують у касах квитки по 8 грн. Їх дають по одному.

— Пять пассажиров на станции. Это же не дело. Некого еще возить. Рано метро открыли, — перемовляється працівниця станції з прибиральницею.

У вагонах тхне хлоркою. Є вільні місця. Частина пасажирів знімають маски. Важко дихати, пояснюють. На кожній зупинці через гучномовець лунає попередження: "Надягайте, будь ласка, маски. Поважайте інших".

— Не треба було метро закривати. Паралізували все місто, — 59-річний Юрій Якимець заходить у потяг на станції Хрещатик. — Виманювали з кишень людей більше грошей. Щоб доньку провідати з внучкою, треба було викласти за таксі 300 гривень.

За перший день роботи столичне метро перевезло майже 310 тисяч пасажирів — уп'ятеро менше, ніж до карантину.

Перевізники продаватимуть автобуси

До послаблення карантину більшість перевізників простоювали.

— Збитки не відіб'ємо і зараз, бо в салони можна брати обмежену кількість людей, — каже заступник директора черкаської компанії "Еліттранс" Василь Требенко. — Підняття тарифу — єдиний вихід. Має становити не менше 7 гривень замість нинішніх 5.

— До карантину в Полтаві працювали 300 транспортних засобів. На час обмежень кількість скоротилася до 60. Великі автобуси не їздили, — говорить голова Асоціації перевізників Полтавщини Юрій Лупаєнко, 46 років. — Відсотків 50 працівників звільнилися. Ті ж водії працювали за контрактом і отримували зарплату за відпрацьований час.

На приміських або міжобласних маршрутах тариф вільний і можна підняти хоч удвічі. У місті ціну регулює міськвиконком. Там питання не підніматимуть. Бо скоро місцеві вибори.

Після завершення карантину хто матиме можливість — розпродадуть транспорт і займуться чимось іншим.

Зараз ви читаєте новину «"Не треба було метро закривати. Паралізували все місто"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі