34 млн грн заборгувала столична влада "Укрзалізниці" за ремонт вагонів і технічне обслуговування колій столичної електрички. Через це залізничники погрожують її закрити.
Повне кільце електрички навколо Києва відкрили торік 4 жовтня. Тоді виявилося, що у вагонах не розвісили вказівники маршрутів, закрили для пасажирів туалети. Зупинки на "Борщагівці", "Сирці" та "Видубичах" не добудували.
Що змінилося за чотири місяці роботи електрички, перевіряємо у вівторок. О 8.04 на пероні станції "Рубежівська" двоє чоловіків за руки припіднімають старшу жінку в чорній плюшевій шубі. Допомагають зайти у потяг, що рухається в напрямку Петрівки. Через занадто високо побудований перон та низькі східці у вагонах між ними утворюється щілина завширшки майже 40 см.
За 10 хв. до цього на платформі збираються близько сотні людей. Вхід на перон тільки через турнікети. Коли відкривали кільце, їх не було. Поряд на 2-метровому стовпі стенд зі стрілками та назвами вулиць. Біля входу на перон чоловік у камуфляжі та синій накидці "Київпастрансу" продає квитки. Його будка-каса зачинена. На вулиці -12°С.
— В ней очень холодно, нет отопления, уж лучше тут стоять. Могу хоть попрыгать, — говорить.
Усі вагони потяга розмальовані символікою Євро-2012. У ньому — подвійні сидіння. У вагоні тепло, тамбур відсутній. Туалети — в першому та останньому вагонах. Зараз вони для пасажирів відкриті. Біля виходів висять великі плакати з картою Києва та маршрутом електрички. Усі написи українською.
Електричка курсує тільки вранці та ввечері. Має 14 зупинок. 50 км навколо столиці долає за 1,5 год. Перед відкриттям влада обіцяла, що подолати маршрут можна буде не більш як за 50 хв. Електричкою можна дістатися зі спальних районів Троєщина та Борщагівка до станцій метро Видубичі, Сирець, Лівобережна, Петрівка та на залізничний вокзал. На сьогодні всі недобудовані станції готові.
— То, напевно, пока єдине толкове рішення всіх мерів з часів СССР. Дуже підходить її маршрут мені. Я живу біля станції Рубежівська, а працюю на ринку на Петрівці. То з дому вийшла, 10 хвилин, і на роботі. Так і вечером. Навіть товар возила нею. Одна з найбільших проблем — то дира на вході, в яку можна провалитися, — розказує Валентина Жалдак, 51 рік.
Більшість виходять на Петрівці, до наступної станції їдуть кілька осіб.
— Найбільше людей сідає зранку на "Троєщині", "Дарниці", "Рубежівській", "Борщагівці". Найменше — на "Зеніті" та "Видубичах". У час пік вагони завжди повні. Багато їдуть до станцій, де метро, — говорить контролер 29-річна Оксана Попадюк.
Усього міською електричкою торік скористалися 2,744 млн пасажирів, кажуть у "Київпастрансі". З них — 968,2 тис. пільговики.
Коментарі