пʼятниця, 16 липня 2010 17:00

Астрономи знайшли планету-комету

Американські астрономи виявили планету-комету - незвичайний об'єкт з довгим хвостом з газів, маса якого порівнянна з масою Юпітера.

Під час спостережень за зіркою HD 209458, віддаленою від Землі на 153 світлові роки, вчені виявили нову планету HD 209458b, яка здійснює один оберт навколо світила за 3,5 дня.

Спостереження за новим об'єктом проводилося за допомогою спектрометра Cosmic Origins Spectrograph, встановленого на телескопі Хаббл.

Як повідомляють вчені, через надзвичайно маленьку відстань до зірки, планета HD 209458b поступово випаровується під впливом тепла і зоряного вітру. Вчені зробили такий висновок, виявивши у планети довгий газовий шлейф. Аналіз показав, що в шлейфі присутні як легкі, так і важкі елементи. Це означає, що зірка нагріває і змушує випаровуватися всю атмосферу планети.

За оцінками астрономів, зірка повністю знищить HD 209458b через трильйон років. Для порівняння, вік Всесвіту складає близько 13,7 мільярда років.

Нагадаємо, що в квітні цього року вчені виявили астероїд, що підтверджує космічну теорію походження життя на Землі.

Lenta.ru