Жителька столичної вул. Артема 55-річна Наталія Гурова під дачу купила за 12 тис. євро літній будиночок "Елізабет 960". Із Нідерландів до села Миколаївка, що за 30 км від Києва, його привезли вантажівкою-контейнеровозом і вивантажили автокраном.
У пересувному будинку завширшки 3,1 м і 9,6 м завдовжки є 2 маленькі купе-спальні, туалет і душова. Вітальня з вікнами на всю стіну об"єднана з кухнею. Двері скляні. У ціну входять убудовані меблі: ліжка, канапи, крісла, шафи. Є телевізор, холодильник, водонагрівач і газова плита. Можна поставити балон або під"єднатися до місцевої газової мережі. У компанії "Євродача", яка привозить пересувні будинки з Великої Британії та Нідерландів, перед продажем перевірили справність сантехніки й побутової техніки.
— Доставка входить у ціну, автокран треба було шукати самій, — розказує Наталія. — Мені пощастило: недалечко будували дачу. Кранівникові за роботу дала 300 гривень. У дачному кооперативі є електрика й вода. Треба лише викопати канаву, щоб підвести їх до будиночка. А от для стоків викопаємо вигрібну яму. Все обійдеться десь у 2–3 тисячі доларів.
Невелика цегляна хата на ділянці вже є. Але на ніч велика родина там ледве вміщається. Улітку Гурові з дітьми й онуками приїздять сюди на вихідні. Часто запрошують гостей. Ставити прибудову не захотіли — забагато мороки, та й вік не той, щоб будуватися, пояснює Наталія Андріївна. А трейлер повністю готовий — заходь і живи.
Не треба оформляти в БТІ як нерухомість
Гурови поставили будинок на старий фундамент. Однак він може стояти і на двох колесах під днищем. Тоді по кутах для стійкості виставляють підпори. Трейлер можна перетягнути легковиком в інше місце. Або ж виїхати з ним до моря. Для перевезення вантажу завширшки 3,1 м треба брати дозвіл у ДАІ.
— Дозвіл діє тиждень, беруть за нього 750 гривень, — розказує менеджер компанії "Євродача" Тамара Дейнега, 37 років. — Перевізники беруть долар за кілометр. Стільки ж платять за зворотний пробіг. Кемпінговий будинок знімають і ставлять на контейнеровоз автокраном. Кранівникові оплата за домовленістю. "Качелі" — каркас із чотирма тросами, якими піднімають — ми позичимо.
У Німеччині, Бельгії та Великій Британії городяни перебираються до кемпінгових будиночків на літо. Із них формують великі селища. Заможні європейці купують будинки по 60–80 тис. євро. Підводять електрику, газ, воду й каналізацію. Часто ставлять і сонячні батареї з акумуляторами, щоб заощадити на світлі та водонагріві. Мода на кемпінги досягла Литви та Польщі. В Україні пересувні будинки замовляють для дач у Севастополі, Запорізькій та Херсонській областях. Уживані можна купити за 9–27 тис. євро. Нові— дорожчі.
— За окрему плату можна поставити вікна зі склопакетами, додаткове утеплення, — зазначає Ігор Атрощенко, 44 роки, керівник компанії "Євродача". — Але й без них у наших євродачах можна жити взимку. У кожній є газовий або електричний обігрівач-конвектор. На вікна й двері варто встановити металеві розети. Тоді не залізуть бомжі.
Кемпінговий будинок не треба оформляти в БТІ як нерухомість. Він вважається річчю. В "Євродачі" покупцям видають рахунок-фактуру, який засвідчує право власності. Наталія Гурова всієї суми на покупку (12 тис. євро) не мала. Тому взяла кредит у банку. Його видали під заставу літнього будиночка.
Скільки коштує трейлер
Модель | Довжина, м | Ціна, євро | Виробництво |
"Альбіна 900" | 9 | 13 700 | Велика Британія |
"Елізабет 860" | 8,6 | 9 500 | Нідерланди |
"Елізабет 1000" | 10 | 13 000 | Нідерланди |
"Атлас 110" | 11 | 14 500 | Бельгія |
"Колорадо 6100" | 6,1 | 12 900 | Велика Британія |
Примітка: усі вагончики завширшки 3,1 м
Коментарі
1