четвер, 12 січня 2012 06:15

"Наша газотранспортна система коштує 200 мільярдів євро"

Екс-прем'єр 51-річна Юлія Тимошенко написала листа до Верховної Ради з Качанівської виправної колонії, де вона перебуває. У ньому висловила незгоду з законопроектом про можливість здачі української газотранспортної системи в оренду Росії. На думку Тимошенко, в аргументах влади є п'ять неправдивих тез.

1. Обманом є те, що на цю глобальну зраду владу штовхають підписані 2009 року газові контракти, — пише Тимошенко. — Насправді контракт на постачання газу, підписаний із Росією, передбачає як формування ціни на газ за європейською формулою, так і зміну такої ціни без будь-яких штрафних санкцій та здачі національних інтересів.

2. Обманом є переконування в тому, що нашу ГТС "обійдуть" за допомогою нових трубопроводів. "Північний потік" будувався для додаткових обсягів російського природного газу, який Росія разом із європейськими інвесторами планує видобувати на потужних Ямальських родовищах.

3. Ще однією порцією локшини на вуха є версія про те, що наша газотранспортна система є купою металобрухту. Наша ГТС в повному технічному порядку й може здійснювати транспортування газу без втрат та аварій ще достатньо тривалий час.

4. Посміялася, коли почула, що нашу ГТС оцінили у 20 млрд доларів. Українська ГТС пропускає 180 млрд кубометрів газу — в рази більше, ніж наведені приклади! ("Північний потік" і "Набуко". — "ГПУ") — і має унікальні в світовому вимірі газові сховища. За найскромнішими оцінками наша ГТС коштує понад 200 млрд євро.

5. Газові сховища, якими володіє Україна ("Нафтогаз" заявив про можливу здачу їх в оренду. — "ГПУ"), є не тільки технічною складовою забезпечення якісного транзиту, а ще й ключовими об'єктами енергетичної безпеки нашої держави, без яких неможливо забезпечити стабільне постачання газу на територію України.

— Твердження щодо формування ціни на газ за європейською формулою є досить сумнівне, — коментує лист Тимошенко керівник енергетичних програм центру "Номос" Михайло Гончар, 46 років. — Тут Тимошенко намагається показати, що підписані нею контракти адекватні. Але їх змістовне наповнення для України дискримінаційне. За це відповідальність лежить на урядовій команді, яку вона очолювала.

Позиція про те, що "Північний потік" із самого початку будувався для додаткових обсягів російського природного газу, не витримує критики, — продовжує Гончар. — Наприкінці 1990-х новий газогін планувався як проект для постачання в Європу газу з нових родовищ. Але 2005 року Росія змінила ідеологію "Північного потоку", бо нові родовища не розроблялися. Тож його прив'язали до "старого" Західного Сибіру.

Тема технічного стану газотранспортної системи знята з порядку денного переліку претензій з боку Росії до України. "Газпром" упродовж останніх років її не педалює, бо його газопроводи будувалися в той же час.

ГТС коштуватиме стільки, скільки будуть готові за неї дати. За статусом вона включена до корпоративної системи "Нафтогазу", тому дуже важко дати адекватну оцінку її ринкової вартості.

Із п'ятою позицією можна погодитися стовідсотково, — каже експерт Михайло Гончар.

Зараз ви читаєте новину «"Наша газотранспортна система коштує 200 мільярдів євро"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

4

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі