Столичне метро має збитки від перевезень пасажирів на 123 млн грн на рік.
Економічно обґрунтований тариф на одну поїздку в метро становить 2,42 грн. Про це заявив керівник Київської міськдержадміністрації Олександр Попов. Жетон на метро може подорожчати на 50 коп.
— Попов, коли зустрічається з працівниками метрополітену, розказує, що плату за проїзд підвищать і це дозволить збільшити зарплати метрополітенівців. А коли дає коментар пресі — навпаки, — каже член постійної транспортної комісії Київради Ігор Солошенко, 55 років. — Збитки, якщо вони і є, можна значно зменшити. Зокрема, за рахунок реклами. Метрополітен отримує за неї копійки. Було б вигідно розірвати попередні договори з рекламними компаніями, що розміщують оголошення в метро. Заплатити їм копійчану неустойку і потім підняти розцінки. Це був би суттєвий дохід.
Права на розміщення реклами у вагонах, на станціях та ескалаторах столичного метро мають кілька великих рекламних компаній. За оренду 1 кв. м стінки всередині вагона платять метрополітенові 8–16 грн на місяць. Однак за розміщення реклами на цій же площі отримує до 110 тис. грн на місяць. Свої "метри" перепродують "дрібнішим" фірмам. За рік приватники заробляють на рекламі в метро щонайменше 50–70 млн грн. Проте керівництво метрополітену відмовляється розривати договори з приватниками й переглядати тарифи. Пояснюють, що договори укладено на багато років наперед.
— Договори рекламодавцями можна коригувати. Київрада підвищила розцінки за банери, вуличні оголошення для рекламних компаній. Те ж саме можна зробити й у метро, — каже керівник Асоціації зовнішньої реклами Артем Біденко, 30 років.
Прес-служба Київського метро не відповіла на запит про доходи від реклами та підвищення вартості проїзду.
Коментарі