середа, 31 січня 2007 16:39

Газова установка для авто окупається за рік

За місяць столична компанія "Ізотерм" ставить близько 50 газових установок на легкові автомобілі. Після цього їхні двигуни працюють на газу. Це паливо майже вдвічі дешевше за бензин. Водії кажуть, що через рік обладнання окупається.

— Установлення системи з циліндричним балоном на 50 літрів для інжекторного двигуна коштує 1900 гривень. На карбюраторний — 1500, — розповідає начальник виробництва "Ізотерму" Олег Гриценко, 40 років. — Але такий балон займає чимало місця. Радіальний — менший. Він нагадує "запаску". Його ставлять у багажник замість неї. Але коштує на 300 гривень дорожче.

Газову установку ставлять за чотири години. Компанія, яка встановлює це обладнання, видає документи для реєстрації в ДАІ. Їх оформлення входить у вартість установки.

Легкові автомобілі працюють на пропан-бутані. Літр цього газу коштує 1,55 грн, а літр бензину А-95 — 3,8 грн. Переобладнане авто замість літра бензину витрачає трохи більше літра зрідженого газу. Так газова установка допомагає економити близько 2 грн на літрі пального.

У киянина Сергія Бабіна, 29 років, автомобіль "Деу Ланос". На початку 2006-го він заплатив 2 тис. грн за газове обладнання та переоформленням техпаспорта.

— За рік зробив 25 тисяч кілометрів пробігу. Установка вже окупилася, — ділиться враженнями. — 100 кілометрів на газу мені обходяться в 17 гривень. Торік улітку їздив до Одеси. Дорога туди і назад обійшлася в 210 гривень. Ще й 30 літрів пального залишилося.

Сергій помітив, що за останній рік і газових заправок побільшало.

— Таке обладнання стає популярним, — пояснює Олег Гриценко. — Тому й заправок стає більше. Торік, коли ціна на бензин піднялася до п"яти гривень за літр, до нас за місяць записувалися в чергу для установки газових балонів.

Олег розповідає про зустріч із колишнім клієнтом. Рік тому чоловік встановив газове обладнання на УАЗ. За 12 місяців він заощадив понад 20 тис. грн.

36 річний Володимир із Чернігова щомісяця економить на пальному 120 грн. Має автомобіль "ОКА". Два роки тому їздив за газовим обладнанням до білоруського Гомеля. Там його можна придбати за ціною виробника.

— Покупка установки та дорога обійшлися мені в 750 гривень, — каже Володимир. — За місяць я проїжджаю машиною в середньому 1,5 тисячі кілометрів. При нинішніх цінах на бензин витрачав би 300 гривень. А так виходить 180. Єдина незручність — спочатку треба заводити авто на бензині, а потім переключатися на газ.

Переваги й недоліки "балона"

Олег Гриценко зі столичної компанії "Ізотерм" каже, що газобалонне обладнання можна відключити і їздити на бензині. Це одна з переваг такої системи. Він розповів про інші плюси та мінуси цих установок.
Плюси:
— газове пальне майже вдвічі дешевше за бензин;
— на газу двигун працює на 30–40% довше;
— масло і свічки міняють удвічі рідше;
— у вихлопних газах менше шкідливих домішок — екологічна міліція не прискіпається;
— за результатами досліджень, витік газу менш вибухонебезпечний, ніж витік бензину;
— якщо газове устаткування вийде з ладу, автомобіль може працювати на бензині.
Мінуси:
— газове обладнання займає чимало місця в багажнику;
— доступ до деяких вузлів у капоті ускладнюється;
— можлива бюрократична тяганина при переоформленні автомобіля на газ;
— через кожні 1000 км пробігу необхідно зливати газовий конденсат із редуктора;
— газобалонне устаткування робить авто важчим;
— треба частіше міняти повітряний фільтр;
— газових заправок менше, ніж бензинових.
Газобалонне обладнання варто ставити, якщо:
— авто проїжджає понад 20 тис. км на рік;
— споживає пального більше ніж 8–15 л на 100 км;
— авто потребує дорогого бензину — А-95, А-98

Зараз ви читаєте новину «Газова установка для авто окупається за рік». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі