Свіже пиво різних сортів щойно з броварні наливають у ресторані "Пивна дума". Це за 10 хв. від станції метро Позняки в Києві.
Блискучими трубами напій одразу надходить до шинкваса. Броварня розташована у підвалі та на першому поверсі. Високі баки відгороджені скляною стінкою від залу для відвідувачів. Увечері в ресторані людно. Біля входу стелажі з келихами. Стіни обклеєні наліпками із пивних пляшок. Офіціанти — у чорних футболках з написом "багато пива не буває". До столиків підносять високі скляні циліндри із краником. Посудина заввишки 1 м розрахована на 3 л.
— Завжди берем світле у келихах. Тепер вирішили взяти пшеничне. Воно легке, має приємну гіркість, — каже відвідувач 24-річний Андрій. Він прийшов із приятелем Максимом. — Оця посудина називається "метр пива". За неї віддали 100 гривень. Один раз замовив і тягнеш потихеньку. Якось брали "Золотий бельгійський ель". Він солодкуватий, в голову б"є сильніше.
Подружжя за сусіднім столиком теж обирає пшеничне і світле. До нього картоплю фрі. У "Пивній думі" подають сухі закуски. Можна замовити гарячі страви і суші.
— Щодня збуваємо до 200–300 літрів. Потужностей вистачає, аби варити і тонну пива. 16–18 днів треба, щоб виготовити пиво. Воно може зберігатися до трьох місяців. Але його швидко розкуповують, — розповідає Андрій Поздняков, 33 роки, директор закладу.
"Пивна дума" вміщує 350 відвідувачів. Щоб двоповерхова будівля витримала навантаження, її фундамент укріпили. Напій варять з німецького солоду і хмелю. Воду фільтрують. Пивоварню обслуговують двоє працівників — бровар і його помічник. Бізнес прибутковий, запевняє директор.
Пиво варять з німецького солоду та хмелю
— Нам виділили на деякий час технолога, який навчав нашого пивовара, — продовжує він. — Собівартість нашого пива досить висока, проте є великий попит. Затрати окуповуються. У нас стоїть обладнання угорського виробництва. Може варити чотири сорти пива.
На відкриття ресторану-броварні на 100 місць потрібно $245 тис., порахувала компанія "Алекс і Шульц". Вона пропонує бізнес під ключ. Половина суми — ціна обладнання. Близько $40 тис. треба для купівлі приміщення. Решта — на погодження, документацію, меблі й архітектурне оздоблення інтер"єру. В "Алекс і Шульц" вважають, що витрати можна повернути за 16 місяців. Однак треба щодня збувати по 300 л пива. Далі бізнес приноситиме $16 тис. чистого прибутку щомісяця.
— Як бачите, у нас тут не пивнушка якась. Сформувався певний клас відвідувачів. У середньому вони тут залишають по 60–80 гривень. Четверо з п"яти замовляють страви. У райцентрах і невеликих обласних центрах відсоток людей такого достатку значно менший, ніж, наприклад, у Донецьку чи Києві, — говорить Андрій Поздняков.
Орієнтовні витрати на відкриття броварні, $
Броварне обладнання 124 000
Підготовка приміщення 42 000
Виробнича документація 11 000
Франшиза 5000
Меблі 10 000
Шинквас 5000
Посуд 4000
Уніформа 6000
Вивіска, зовнішня реклама 4000
Спецобладнання 11 000
Майстер-бровар 6000
Сировина 5500
Сертифікат і ліцензії 2000
Підготовка до відкриття і реклама 3000
СТІЛЬКИ літрів пива випив торік пересічний українець, порахував Держкомстат України. Загалом 2009-го в країні виробили 2,6 млрд л пива. Споживання знизилося на 6% порівняно з 2008 роком.
Коментарі
3