понеділок, 22 квітня 2013 07:15

"Кожну ямку лінійкою обмірюють"

Автор: Фото: Леся МЕЖВА
  Працівник Львівоблавтодору здуває ”повітредувкою” пісок та дрібне каміння із фрезованої ділянки біля села Митулин на 60-му кілометрі траси Львів — Тернопіль
Працівник Львівоблавтодору здуває ”повітредувкою” пісок та дрібне каміння із фрезованої ділянки біля села Митулин на 60-му кілометрі траси Львів — Тернопіль

— Бачите, яка трава на узбіччі зелена? У полі не така. А знаєте чого? Усю зиму дорогу посипають сіллю. А це добриво, — розповідає 33-річний Андрій Залипський, начальник відділу автошляхів Львівщини.

У вівторок в обід разом із ним та головним інженером Львівоблавтодору 38-річним Федором Наумцем їдемо їхньою чорною службовою "волгою" оглядати, як проводять ямковий ремонт на трасі Львів — Тернопіль. Це один із найгірших шляхів області. За 7 км від обласного центру починаються ями. Кузов вантажівки, що прямує перед нами, розхитує, з-під коліс курява. Легковиків і автобусів на трасі майже немає.

На узбіччі працівники в яскравих робах збирають сміття у великі сині мішки. Кілком настромляють кожну пляшку, пакет.

— Крім ремонту, наші хлопці мусять прибирати, фарбувати турнікети, обрізати кущі. — Федір Іванович показує на купу сміття, яку висипали при дорозі.

На дорозі працює бригада з п'яти людей. Фрезерувальна машина вирізає з кожної вибоїни розбите покриття, після чого яма стає правильної прямокутної форми. Робітники лопатами згортають відходи на узбіччя. Один "повітродувкою" здуває з виямки пісок.

— Тепер краї обмажемо смолою, — 60-річний Володимир іде з відром до бочки, яка гріється на вогні. Набирає черпаком у відро гарячої смоли. Бере палицю з намотаною ганчіркою, обмазує ями. — Це для того, шоб старе полотно добре з'єднувалося з новим. Працюю з 1975-го. Надихався тої смоли, хай Бог милує. Перша тонна асфальту падає в машину на заводі в Давидові в 6.30. О восьмій годині асфальт на місці, й ми вже чекаємо. Додому о сьомій-восьмій вечора вертаємось. А зарплата менша двох тисяч.

Їдемо до села Куровичі Золочівського району. Тут ремонтують дорогу 12 чоловіків.

— Асфальт стигне, не до балачки, — відмахуються. Лопатами поправляють за грейдером.

Дорога парує, смердить смолою. Завод випускає гарячу суміш температурою 180°С. Кладуть її на дорогу за +140°С. А їхати можна, коли покриття охолоне до температури повітря. Андрій нахиляється над гарячим асфальтом. Встромляє в нього спеціальний термометр. Каже, відповідає нормі.

— Дай Боже щастя! — кричить дядько, який на фірі об'їжджає робітників.

— Часом хтось їде — обматюкає, нібито ми винні в поганих дорогах. А хтось зупиниться і подякує, — не розгинаючись, додає Ярослав Загартовський, 51 рік. Спецівку одягнув поверх чистого светра. На ногах кросівки. — Чи літо, чи жара — легкого взуття не бачимо. Одяг жінка щодня пере. Передихнути не встигаємо, кладемо 120 тонн за зміну. Контрольних служб приїжджає стільки, що й не порахувати, — махає лопатою. — Кожну ямку лінійкою обмірюють. Спершу після того, як її фрезирували, дивляться глибину. Має бути 5-7 сантиметрів. Як полатаємо, комісія знову приїжджає. Тонна асфальтосуміші коштує 1300 гривень. Її вистачає на 12 квадратних метрів.

Робітника гукають, щоб не стояв. Прощається. Обід у шляховиків буде за годину. Їжу беруть собі із дому, обідають на галявинах. Працівників із навколишніх сіл довозять на роботу автобусами. Бригади із сусіднього Яворівського району живуть у місцевому ліцеї, там сплять і харчуються. Отримують додатково 30 грн добових.

Зараз ви читаєте новину «"Кожну ямку лінійкою обмірюють"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі