Ті, хто зруйнував пам'ятник Леніну, сумлінно виконали другу церковну заповідь і приписи Карфагенського собору, коментує події в Києві архиєпископ Ігор Ісіченко у власному блозі. Натомість особи, які тим чи іншим способом намагатимуться відновити об'єкти ідолопоклонницького культу, мають бути відлучені від Церкви й піддані епітимії.
"Мученики перших сторіч християнства воліли загинути, але не схилятися перед ідолами й ні під яким виглядом не вшановувати їх, нагадує священик. - По припиненні ж епохи переслідувань церковні собори наказують знищити ідолів і будь-які ознаки ідолопоклонства".
Також архиєпископ вважає, що й з ідеологічної точки зору цей пам'ятник був неприйнятний. Адже доктрина Леніна, а тим більше комуністичний культ із його реліквіями, беззастережно ворожі християнам.
"Саме Ленін і його послідовники завжди розглядали Церкву як "орган буржуазної реакції", а відразу ж по окупації Української Народної Республіки почали масові репресії священнослужителів і мирян, нищення храмів, профанування святинь. "Попів належить заарештовувати як контрреволюціонерів і саботажників, розстрілювати нещадно й повсюдно. І якомога більше. Церкви належить закривати", – наказували Ленін і "всеросійський староста" Калінін. Християнська віра мала поступитися сліпій вірі в учення Маркса-Енгельса-Леніна з його ідолами".
Навпаки, таке довге існування цього монументу владика Ігор Ісіченко вважає невідповідним.
Збереження цього пам'ятника аж до 2013 року втілювало сумну реальність посткомуністичної України, де стара совєтська номенклатура в союзі з потужним криміналітетом сформувала панівні еліти, в чиїх руках зосередилася реальна влада. З властивим їм цинізмом ці еліти взялися визискувати церковну риторику й атрибутику, химерно сполучаючи їх із в'язничною мораллю та окупаційною символікою".
Коментарі
8