пʼятниця, 08 травня 2020 13:42

Зменшувала шум і підвищувала комфорт: історія гумової камери для коліс

Зменшувала шум і підвищувала комфорт: історія гумової камери для коліс
Застосування пневматичного покриття підвищувало м'якість ходу екіпажу Фото: shyp-shyna.com

8 травня 1847-го шотландський винахідник Роберт Томсон отримав патент на гумову камеру для коліс.

Найперші гумові шини з'явилися після винаходу процесу отримання гуми з каучуку американцем Чарльзом Гудієром. Спочатку це були дерев'яні колеса, на які натягували обід із суцільного гумового шару.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На звання винахідника радіо зазіхнув ще один вчений

Проривом у забезпеченні плавності їзди стали литі гумові шини. Вони дозволяли зменшити трясіння і вібрацію, однак поїздки на транспортному засобі з такими колесами не були комфортні.

У травні 1847-го інженер Роберт Томсон одержав патент на "еластичні опорні поверхні навколо ободів коліс екіпажів". Саме він придумав використовувати прошарок повітря для пом'якшення ударів і для зменшення тертя котіння.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українське повітряне судно пролетіло без дозаправок понад добу

Конструкція Томсона передбачала використання парусинової камери, просоченої каучуком і вміщеної в чохол із проклепаної шкіри, який кріпився до дерев'яного колеса екіпажу.

Експерименти Томсона показали, що застосування пневматичного покриття зменшувало тяглове зусилля вдвічі, знижувало шум і підвищувало м'якість ходу екіпажу. Однак у серійне виробництво його винахід не потрапив. Усе через те, що дороге шкіряне покриття перемогли суцільнолиті шини зі щойно винайденої гуми.

Результати випробувань Робертом Томсоном парусинової камери опублікували в журналі "Mechanics Magazine". Туди доклали малюнки й детальний опис винаходу.

Зараз ви читаєте новину «Зменшувала шум і підвищувала комфорт: історія гумової камери для коліс». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі