пʼятниця, 27 листопада 2020 10:30

Влаштовують "зомбі-прогулянки" магазинами: як відзначають День без покупок

Влаштовують "зомбі-прогулянки" магазинами: як відзначають День без покупок
День без покупок з'явився як протест проти чорної п'ятниці. Фото: unsplash

Із 1992 року наприкінці осені у світі відзначають День без покупок. У Північній Америці він припадає на чорну п'ятницю. У Європі - на наступну за нею суботу. Цьогоріч його відзначаємо 27 та 28 листопада.

2016-го до ініціативи долучилися понад 60 країн світу, серед яких: Нідерланди, Велика Британія, Канада, Фінляндія, Польща, Словенія, Німеччина, Ірландія, Норвегія, Бельгія, Австралія, Швеція, США.

День без покупок з'явився як протест проти чорної п'ятниці - яскравого прояву споживацтва. Його вигадав канадський рекламіст Тед Дейв. Він переконаний, що реклама обманює, коли обіцяє, що ми станемо щасливішими, якщо придбаємо більше речей. Мета цього дня - дати зрозуміти людству, що крім товарів, у світі є багато ціннішого та цікавішого.

Однією з найпопулярніших категорій покупок, особливо в чорну п'ятницю, є одяг. Під час його виробництва використовується прісна вода, річки забруднюються токсичними речовинами.

Зазвичай учасники Дня без покупок влаштовують "зомбі-прогулянки" торговими центрами і популярними місцями шопінгу: тривалий час бродять по рядах з порожнім поглядом і опущеними руками. Коли їх запитують, чим вони займаються, заявляють, що нічого не купують. Деякі учасники беруть на такі прогулянки порожні візки і годинами блукають по магазину.

Згідно досліджень Kantar TNS, в Україні протягом 2016-2018 років зросла кількість людей, які можуть собі дозволити великі покупки одразу. Наприклад, придбати побутову техніку. Зменшується частка українців, яким заробітку вистачає тільки на їжу.

У той же час з 2014-го по 2018-го споживачі дещо змінили підхід до економії. Передумовою цьому стали кризові 2014-2015 роки. До цього часу українці економили на всьому, крім медичного обслуговування та комунальних послуг. 2018-го споживачі трохи послабили "затягнуті ремені" почали більше витрачати на себе.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чорна п'ятниця в Україні почалася достроково: як проходитиме головний розпродаж цьогоріч

2019 року кожен третій купував товари онлайну, згідно з дослідженням компанії GfK. При цьому, майже 82% здійснювали від 5 до 20 покупок у мережі за останній рік, а ще 17% – понад 20. Найчастіше купували: побутову техніку й електроніку – 45%, одяг – 43%, косметичні товари і парфумерію – 37%.

2020-го пандемія посилила бажання купувати онлайн. Наприклад, кількість продажів на Prom.ua в березні цьогоріч зросла на 20%, порівняно з лютим і на 51%, порівняно з березнем торік. Люди стали активно купувати "картини за номерами", розвивальні ігри для дітей, кросівки та кеди для занять спортом, а також корми та ласощі для домашніх вихованців. Значно зріс попит на товари, які зазвичай брали в найближчому супермаркеті дорогою додому. Зокрема, продукти харчування та побутову хімію.

Робити покупки в чорну п'ятницю в цьогоріч збираються 12% українців. 68% не планують йти на шопінг. 13% ще не визначилися. А 7% жителів України взагалі не знають, що таке чорна п'ятниця.

Зараз ви читаєте новину «Влаштовують "зомбі-прогулянки" магазинами: як відзначають День без покупок». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі