У столичному парку Тараса Шевченка просто неба виставили 18 фотокарток зірок сучасного французького кіно.
Організувало виставку французьке посольство в Україні. На ній представлені роботи фотографів журналу Cahiers du cinema Кароль Беллаїш та Фредеріка Полетті. На знімках у домашніх умовах та на вулиці зображені актори Катрін Деньов, Девід Лінч, Гійом Депардьє, Ізабель Юппер, Жан-Люк Годар та інші. Виставка триватиме до 9 жовтня.
На центральній алеї парку встановлено дев"ять стендів. З обох боків фотокартки зірок французького кіно. Біля стендів зібралося 10 людей — студенти, матері з дітьми, пенсіонери.
— Не чіпай ручками, бо звалиш, — каже жінка. — Дивися, які гарні дяді і тьоті. От виростеш — і теж такою станеш.
Дитина починає голосно плакати.
61-річний Олександр Іванович обурюється, що на фотокартках зірки курять:
— Кругом і всюду реклама сигарет... Беспредел! Хотят нас всех скурить, споить и отправить в рабство.
Решта відвідувачів дивляться фотокартки мовчки. Біля робіт прогулюються автори — Кароль Беллаїш, у бордових сукні та туфлях, і Фредерік Полетті, у строгому костюмі без краватки. Фредерік жваво жестикулює, усміхається, підморгує дітям. Обоє через перекладачку розповідають, як щойно гуляли Хрещатиком.
— Сюди ми добралися ногами, бо у вас такі великі пробки, — каже російською Фредерік.
— Ця фотовиставка — це вікно, відкрите в світ, — додає Кароль.
Фотографією та кіно вона захоплюється з 13 років. Якось на кінофестивалі Беллаїш замовили 40 фотопортретів. На кожен із них дали не більше 5 хвилин. Хвилювалася, коли знімала Катрін Деньов — улюблену актрису.
— Спершу я сфотографувала доньку Деньов. Та показала матері фотокартки, і Катрін також захотіла сфотографуватися. Але зустріч довго відкладала через зайнятість. Зйомка відбулася за рік, 2004-го. Перед фотосесією я розповідала Деньов, з яким захопленням дивилася фільми з її участю. Вона розчулилася. Тому фото вийшли живі та суперові.
Кароль каже, коли потрібно фотографуватися, кінозірки слухняні та привітні. Однак, коли готові знімки, вони стають примхливими й перебірливими. Їм не подобається або усмішка, або тло.
Коли готові знімки, зірки стають примхливими й перебірливими
Фредерік додає: фотографуючи людей, краще їх пізнаєш. Найбільше запам"яталася робота з режисерами Аньєс Вардою та Жаном-Люком Ґодаром.
— Аньєс я запропонував вийти на вулицю. Вона погодилася, але почала мною керувати: "Я стану біля крамниці. Зверни увагу на ключі. Хто там заважає? Відійди далі". Вирішив не піддаватися її диктату. Робив фото, як хотів. А от Жан-Люк довго та слухняно позував перед камерою. Коли закурив сигару, раптом сказав: "Досить". Я послухався. Хоча розумів, що міг зробити геніальне фото.
Коментарі