Аварії під час ожеледиці стаються через неправильне гальмування, вважає 32-річний Сергій Гільов, старший інструктор центру контраварійного водіння "Альфа-щит". Він навчає гальмувати в негоду.
— Коли слизько, треба, щоб колеса повністю не блокувалися, інакше авто заноситиме. У машинах із антиблокувальною системою це простіше. Якщо довго натискати на гальма, система сама розблоковує колеса й повертає керованість. Але гальмівний шлях стає на третину довший.
За швидкості 20-40 км/год гальмують двигуном.
— Бува, їду по слизькому асфальту, на дорогу вибігає пішохід. Якщо швидкість невелика, відпускаю педаль газу, й машина котиться на передачі. Інколи перемикаю передачу на нижчу, із четвертої на третю чи з другої на першу. Агрегати двигуна уповільнюють обертання коліс, швидкість знижується.
У міських тягучках на ожеледиці та біля перехресть Гільов застосовує імпульсне гальмування. Злегка тримає ногу на гальмах, щоб світився задній стоп-сигнал, і раз на 1-2 с притискає педаль глибше. Передачі не вимикає. Якщо машина починає зупинятися, переходить на переривчасте гальмування — одночасно натискає й відпускає зчеплення і гальма.
— Добре знижує швидкість і ударний спосіб. На ввімкненій передачі різко і переривчасто втискаю гальма до підлоги й трохи затримую там.
Виїжджаючи на дорогу взимку, досвідчені водії трохи пригальмовують, різко повертають кермо. Так перевіряють зчеплення із дорогою. Це можна робити там, де мало автівок. Але краще відпрацьовувати прийоми на спецмайданчиках або на курсах екстремального водіння, радить Сергій.
Коментарі
1