четвер, 19 березня 2020 06:45

Туристів не випускають із готелю

750 українських туристів помістили на 14-денний карантин у готелі "Ріф Оазіс Біч Резорт" у місті Шарм-ель-Шейх в Єгипті. У комплексі коронавірус виявили у двох італійців.

Людям забороняють виходити з номерів.

— Карантин запровадили з вечора 14 березня, — каже українець Валерій Стрілець, який перебуває у готелі. — Нас годують сухпайками. Цього достатньо. Якщо потрібні ліки, памперси чи дитяче харчування — надають.

Опрацьовують різні варіанти евакуації громадян після завершення карантину, кажуть у Міністерстві закордонних справ.

– 16 березня в Шарм-ель-Шейх вилетів консул. Перебуватиме там. Є доручення від міністра мобілізувати всі сили на підтримку туристів.

17 березня Україна припинила авіасполучення. Літаки здійснюють рейси, тільки аби забирати наших громадян з інших країн. Привезуть туристів зі Шрі-Ланки, Італії, Єгипту, Австрії, Об'єднаних Арабських Еміратів, Чорногорії.

Автобусами евакуюють туристів і заробітчан із Польщі. Тамтешні перевіз­ники підвищили вартість квитків українцям, які хочуть повернутися додому. Раніше за проїзд із Варшави до Івано-Франківська брали 100 злотих, це 640 грн. Зараз — учетверо більше: 2664 грн. До кордону з Україною довозять за 300 злотих — 2 тис. грн.

— Більшість заробітчан залишаються в Польщі. Хоча через коронавірус закрили фабрики, ресторани. Поки що працюють будівництва, — розповідає 41-річний Антон Іовенко, мешкає у Варшаві. — Збільшилася кількість замовлень через служби доставки. Знайомі розповідали, що раніше за зміну заробляли до 200 злотих. Зараз мають удвічі більше. Центр Варшави порожній. Чиновники заявляють, що в разі виявлення хвороби, лікуватимуть усіх.

Для повернення в Україну з-за кордону президент Володимир Зеленський радить вносити свої дані у систему ДРУГ — Добровільна реєстрація українських громадян. Українські посольства зможуть зв'язатися та повідомити про евакуацію.

Після запровадження карантину українці почали відмовлятися від турів за кордон, що забронювали. Туристичні компанії переважно не повертають кошти.

— Це форс-мажорні обставини, що не залежать від оператора. Туристам пропонуємо перебронювати відпочинок на інші дати, — говорить власник туристичних агенцій у Полтаві 41-річний Максим Філатов. — Кошти можуть забрати тільки люди, які анулюють тури за 30 днів і більше до вильоту.

— Форс-мажор — це обставини непереборної сили, які не могла передбачити сторона угоди — катаклізми, війни, епідемії, — каже адвокат 39-річний Лаврентій Царук. — Форс-мажор потрібно доводити. Турфірма має звернутися в Торгово-промислову палату й отримати сертифікат. Поки що такого висновку оператор не має, то не може прикриватися цим терміном. Турист може подати до суду. Однак це крайній варіант. Найкраще — знайти компроміс.

Зараз ви читаєте новину «Туристів не випускають із готелю». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі