пʼятниця, 11 січня 2013 00:45

"Посольства не зобов'язані купувати вам квиток додому"

Автор: фото з сайта www.attorneys.ua
  Роман Марченко: ”Постраждалим від компанії-авіаперевізника треба одночасно підготувати судовий позов, написати кілька скарг до організації із захисту прав споживачів, прокуратури, державіаадміністрації. Це найдієвіший метод”
Роман Марченко: ”Постраждалим від компанії-авіаперевізника треба одночасно підготувати судовий позов, написати кілька скарг до організації із захисту прав споживачів, прокуратури, державіаадміністрації. Це найдієвіший метод”

Авіакомпанія "Аеросвіт" із 4 січня почала масово скасовувати міжнародні рейси з Варшави, Нью-Йорка, Стокгольма, Ташкента, Хошиміна. 10 січня з вини перевізника змушені чекати в аеропорті Бангкока близько 220 осіб. Серед них — нардеп-"бютівець" Андрій Шевченко, який через затримку рейсу не встиг на четвергове засідання Верховної Ради.

Прем'єр-міністр Микола Азаров заявив, що від "Аеросвіту" потрібно добитися компенсацій усім, хто постраждав через затримки і скасування його рейсів. Компанія  запевнила, що виконуватиме всі внутрішні авіарейси або компенсує вартість квитків. Також гарантує подальше виконання всіх далеко- та середньомагістральних рейсів, окрім напрямків із Києва до Варшави, Мінська, Бухареста і Копенгагена, а також з Донецька до Тбілісі.

Роман Марченко, адвокат юридичної компанії "Ілляшев та Партнери", дав кілька порад, як діяти пасажирам, коли літак затримують на невизначений термін:

— Якщо рейс регулярний, усі претензії треба адресувати представникові авіакомпанії, який перебуває в аеропорту, або представникам компанії у центральному офісі. Якщо рейс чартерний, то претензії до турфірми. Ці особи мають забезпечити пасажира комплексним харчуванням, за тривалої затримки рейсу — ще й безкоштовним проживанням у готелі.

Чи потрібно звертатися до посольств і консульств?

— Слід розуміти, що держава, тобто посольства, не зобов'язані й не мають ресурсів для купівлі квитків, розселення по готелях своїх громадян. Інакше що ж це виходить: 150 осіб застряли у В'єтнамі, а вся Україна має скидатися, грубо кажучи, по гривні, щоб їм допомогти? Загальнолюдська порада така: відстежувати ситуацію на ринку. Проблеми з "Аеросвітом" виникли не вчора, а кілька місяців тому. Людина, яка знайома з ними, має розуміти, що ризик є, і не купувати квитки на рейси цієї компанії.

А якщо компанія-авіаперевізник не йде на контакт?

— Найкращий вихід, якщо людина має можливість купити новий квиток і відлетіти альтернативним рейсом. При поверненні в Україну слід вимагати відшкодування вартості квитка, моральну компенсацію. Якщо грошей на новий квиток немає — лише в такому випадку залишається просити посольство чи консульство, щоб відправили вас додому.

Куди потрібно скаржитися на авіакомпанію?

— Найдієвішими методами є одночасна підготовка судового позову і написання кількох скарг до організації із захисту прав споживачів, прокуратури, державіаадміністрації. Можна вимагати, окрім відшкодування вартості квитка чи відшкодування різниці в ціні квитків, харчування й проживання в готелі, ще й моральної компенсації. Але її розмір може сягати не більше вартості квитка.

Чи швидко можна отримати відшкодування з "Аеросвіту"?

— Проблема в тому, що добитися компенсації складно. Бо 29 грудня суд розпочав провадження у справі про банкрутство цієї компанії. Таким чином запровадив мораторій на задоволення вимог кредиторів. До них належать і незадоволені пасажири.

Зараз ви читаєте новину «"Посольства не зобов'язані купувати вам квиток додому"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

11

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі