четвер, 03 серпня 2006 18:55

Паркінги розкуповують швидше за квартири

Автор: фото: Юрій БАСЮК
  Підземний паркінг під мікрорайоном ”Поділля” у Вінниці вміщатиме 126 легковиків
Підземний паркінг під мікрорайоном ”Поділля” у Вінниці вміщатиме 126 легковиків

Нове житло в обласних центрах тепер будують з підземними поверхами. Там розміщують автостоянки чи гаражні бокси. Ліфт піднімає до квартири за хвилину. Житло в таких новобудовах коштує на 20% дорожче, ніж у звичайних будинках. Місця на підземних стоянках розкуповують у першу чергу.

За два роки у Рівному звели 10 багатоповерхівок, у кожній з яких передбачено до 6 місць для легковиків. Вони займатимуть половину периметра будинку.

— Гаражі на першому поверсі житлових будинків у спальних районах Рівного продають по 4–5 тисяч доларів, а в центрі — по 7–8 тисяч, — повідомив керівник агентства нерухомості "Кадет СВС" Андрій Андрущенко, 30 років.

Повноцінні паркінги у місті з"являться до 2010 року, коли зведуть новий мікрорайон між вулицями Млинівською, Корольова та Соборною, повідомили в управлінні капітального будівництва Рівненського міськвиконкому. Під житловими будинками буде трирівневий підземний паркінг, який вміщатиме не менше двохсот машин.

Такі самі будинки, де перший поверх повністю відведено під гаражі, будує і Тернопіль. Але під ними запроектовано до 40 гаражів, а не 5–6, як у Рівному. Будувати їх міськрада дозволила. Кілька таких зводить компанія "Тернопільбуд". А треба зважати, що люди часто тримають у гаражах запаси бензину, газові балони і легкозаймисті речі. Чи витримають стіни будинку пожежу або вибух, у компанії не повідомили. Поки люди на це не зважають, ріелтори пропонують "квадрат" такої квартири на $50–100 дорожче за житло без гаражів.

Чи витримають стіни вибух, компанія не повідомила

Будинки з повноцінними підземними паркінгами, які мають потужне бетонне перекриття, в Тернополі будують "Добробуд" та "Технотерн-плюс". Але ціна "квадрата" їхнього паркінга — близько $400.

— Під нове житло місто може виділити лише 200 гектарів, — каже директор агентства нерухомості "Яворина" Юрій Венгринович, 42 роки. — Тому в Тернополі ведуть ущільнене будівництво в житлових кварталах на житломасивах Східний, Дружба і так званій Алясці. Купити житло і місце у підземному паркінгу може тільки третина новоселів.

У Львові лише кожна п"ята новобудова має однорівневі підземні парківки, каже комерційний директор агентства нерухомості "Ганеш" Юрій Лазуркевич, 27 років. Місця для машин розкуповують швидко, хоч коштують вони $6 тис. Компанія резервує їх для охочих придбати квартири на 2–3 кімнати.

Новий мікрорайон Вінниці "Поділля" вирішили зразу будувати з двома підземними стоянками — по 126 місць кожна. Місця в паркінгу вдвічі дорожчі за звичайний гараж.

Задовольнити попит і знизити ціни можна. Київ будує гаражі на 4–6 поверхів, з офісами нагорі. Один вміщає майже 400 легковиків. Кілька таких уже працюють на вулицях Гмирі та Руденко, що на столичних Позняках. До сусідніх будинків — 50 метрів. У Тернополі та Львові офісно-гаражні комплекси можна зводити поруч із житловими кварталами. Столичні будівельники уже давно пропонували свою допомогу.



Ціни на підземні автостоянки, $ за кв. м


 Вінниця  320
 Київ  520–750
 Львів  200–400
 Рівне  210–340
 Тернопіль  200–400
 Чернівці  250–500


В Одесі зведуть 17 паркінгів

Будівництво трьох надземних п"ятиповерхових паркінгів почнуть у вересні в Суворовському районі Одеси. Їх почергово зведуть на території відкритих автостоянок. На час будівництва легковики переводитимуть на інші майданчики. Місто пропонує забудовникам також спорудити два підземні гаражі, щоб для стоянки було більше місця. До 2010 року в Одесі планують звести 17 паркінгів, повідомили в міськраді.

Гаражі над залізницею

Щоб забезпечити москвичів місцями для автівок, компанія "Трансвей" пропонує будувати в межах міста багатоповерхові перекриття над залізничними коліями. Проект схвалила влада російської столиці. Головна перевага — не треба виділяти під автостоянки дефіцитні території. Перший комплекс здадуть біля Савеловського вокзалу Москви за два-три роки.

Гаражі на перших поверхах небезпечні

У Львові й Тернополі додумалися перші або цокольні поверхи нових житлових будинків переобладнувати під гаражі. Виглядає це незвично: під кожним вікном — гаражні ворота. На житломасивах Тернополя таких новобудов — із десяток: на вулицях Довженка, Бандери, Стецька і Курбаса, бульварі Вишневецького. У Львові будівельна фірма "Інтергалбуд" зводить такі по вулицях Вашингтона, Володимира Великого, Науковій, Пулюя та Лісній. Розповідати про ці проекти у фірмі відмовляються.
На запит "ГПУ" менеджер Ірина Білик заявила, що будь-яка інформація про прибудинкові гаражі — комерційна таємниця. Сказала, що її надають тільки покупцям квартир.
Гаражі на першому поверсі житлових будинків небезпечні, попереджають громадські активісти й архітектори.
— Мати паркінг поруч із помешканням — зручно, — коментує 47-річний Орест Муц, депутат Верховної Ради України, раніше — депутат міськради попереднього скликання. — Але у Тернополі женуться за прибутком і нехтують нормами екології та безпеки житла, масово зводять будинки без сміттєпроводів, дитячих майданчиків, ліфтів. Санітарно-епідеміологічна служба, управління архітектури та містопланування, відповідальні за дотримання норм будівництва воліють не помічати гаражів на перших поверхах.
Під вікнами спалень та дитячих кімнат машини ремонтуватимуть, митимуть. Не обійдуться без пива, "шансону" і міцного слівця — така вже традиція. Взимку екологічні навантаження збільшуються, бо перед виїздом машину треба прогрівати 5–10 хвилин. Ворота бряжчатимуть зрання до ночі, коли господарі виїжджатимуть чи повертатимуться додому.

Зараз ви читаєте новину «Паркінги розкуповують швидше за квартири». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі