Про це сьогодні на прес-конференції заявив генеральний директор "Укрзалізниці" Володимир Козак з посиланням на результати розслідування, проведеного незалежною експертною групою Дніпропетровського інституту залізничного транспорту.
За словами Козака в результаті розслідування було встановлено, що причиною сходження з рейок складу з жовтим фосфором став незадовільний технічний стан 2-го візка 10-ї по ходу поїзду цистерни. "За результатами експертизи, в аварійному візку були виявлені гранично допустимі норми зношення деталей", - уточнив - уточнив Козак.
Другою причиною аварії, за словами гендиректора "Укрзалізниці", стало порушення правил вантаження фосфору вантажовідправником. "Експертна група пиявила, що висота запобіжного шару води в аварійній цистерні не перевищувала 31 см. Водночас, влітку і при температурі до 40 градусів рівень води має бути не менше 50 см", - уточнив Козак.
В результаті, за даними гендиректора "Укрзалізниці", було встановлено, що "недостатній шар води призвів до оплавлення фосфору по внутрішніх стінках цистерни, що при коливанні вантажу в дорозі призвело до збільшення внутрішнього тиску і внаслідок чого серйозно збільшилося поперечне коливання цистерни, що і стало причиною сходження аварійної цистерни із залізничної колії".
Як зазначив Козак, "сьогодні-завтра казахська сторона визначиться з відповіддю щодо результатів експертизи, проведеної українською експертною групою. Документи за результатами експертизи передані нами казахській стороні", - повідомив Козак.
При цьому він уточнив, що якщо "Казфосфат" не погодиться з висновками українських експертів, він матиме право залучити незалежного експерта для додаткової експертизи. "Проте я вважаю, що, вивчивши наші аргументи, "Казфосфат" цього робити не буде", - сказав Козак.
Він також повідомив, що вантаж фосфору, що належить "Казфосфату", було застраховано голландськими страховими компаніями.
Козак зазначив, що зараз "Укрзалізниця" спільно з Міністерством охорони навколишнього природного середовища підраховує збитки, понесені українською стороною. "Природно, що всі збитки будуть компенсовані "Казфосфатом"", - додав керівник "Укрзалізниці".
16 липня в Буському районі Львівської області на залізничному перегоні Красне-Броди поблизу станції Ожидів сталася аварія вантажного поїзду. Поїзд складався з 58 вагонів, зокрема, 15 спеціальних цистерн по 50 тонн кожна з жовтим фосфором. В результаті аварії зійшли з рейок 15 цистерн з жовтим фосфором, 6 із яких зайнялися.
Під час ліквідації пожежі утворилася хмара з продуктів горіння, до зони ураження потрапило 14 населених пунктів Буського району і окремі території Радехівського і Бродівського районів області.
Наслідки аварії було ліквідовані 27 липня, пише УНІАН.
Коментарі