— Великих інтернет-магазинів в Україні — чотири. Решта — дрібні майданчики. У Києві щодня створюють до 400 таких. Не всі успішні. Є сторінки, на які ніхто, крім власників, не заходив, — каже експерт із просування інтернет-крамниць 30-річний Ігор Ковальов.
Що треба, аби створити успішний інтернет-магазин?
— Його сайт має легко завантажуватись на всіх пристроях. Товар — чітко поділений за категорією, ціною, біля кожного — детальний опис. Покупець повинен отримати від продавця відповіді на всі запитання. І слід передбачити можливість повернути товар.
Кількість покупок через інтернет збільшується?
— Торік виручка інтернет-магазинів зросла на 60 відсотків і становила 25 мільярдів гривень. 2014 року — 19 мільярдів. Кількість користувачів зросла із 17 до 21 відсотка. Найбільше купують одяг, посуд та електроніку. Великі компанії активніше відкривають інтернет-представництва. І це не забаганка, а план розвитку. Побільшало замовлень від сільських жителів. Купують доїльні апарати, запчастини до тракторів, мотоблоків, сівалки. Оптом продають пшеницю, цукор, деревину, цигарки.
У Європі в мережі купують понад 60 відсотків людей. Товариш із Німеччини дуже здивувався, що треба йти по хліб і сік до супермаркету. Удома він замовляє продукти через інтернет. Привозять протягом години. Часто доставка — безкоштовна. Такий спосіб купувати поширений у Сполучених Штатах, Франції, Румунії, Італії.
Деякі мережі побутової техніки пропонують обрати товар в інтернеті, оплатити й забрати в звичайному магазині. Такі послуги стануть популярними?
— У магазинах електроніки — так. Бо покупець зможе пересвідчитися, що товар справний. А от по шампунь чи дезодорант ніхто не поїде. У світі більше приділяють увагу доставці додому чи до офісу клієнта. Якось у Франції замовив собі сорочку. Мені її привезли через 25 хвилин. Ще й кілька розмірів на вибір запропонували.
В Україні є і ще планують звести чимало торговельних центрів. У нас більше орієнтуються на звичайну торгівлю?
— Ні, торговельні центри розраховані на продаж дорогого товару. Люди бояться платити за річ понад 5 тисяч гривень, якщо вони її не бачили. Це стосується білизни, шуб, взуття.
Як зрозуміти, чи буде успішним інтернет-магазин?
— Якщо щодня на його сторінку заходять понад тисячу людей — бізнес піде. Щороку кількість відвідувачів має зростати вдвічі.
Коментарі