четвер, 12 квітня 2007 16:57

Сумчанка Олена Грицкевич шиє молодіжний одяг

Сумчанка Олена Грицкевич, 29 років, торік стала приватним підприємцем — шиє молодіжний одяг. Невеликими партіями розвозить його на ринки в Києві та Харкові.

— Це моя давня мрія, — каже Олена. — Змалу шила для ляльок, перешивала свій одяг. Закінчила Київський університет технології та дизайну. Спершу збиралася шити тільки для дітей. Навіть марку підходящу придумала — "Долонька". А тоді придивилась, у чому наші підлітки і молодь ходять — суцільний Китай. От і почала розробляти власні моделі. Молодіжну марку назвала "Індиго".

Щоб навчитися основам бізнесу й управління, ходила на спеціальний тренінг. У серпні 2006-го ми почали шити.

Гроші для старту фінансовий консультант з компанії "Київ-фінанс" порадив узяти в банку. "ОТП-банк" видав споживчий кредит на 110 тис. грн під 14% річних на 9 років. Віддала в заставу власну двокімнатну квартиру. На 20 тис. грн закупила тканин. Найбільше витратила на обладнання — 11 вишивальних, петельних, швейних і оверлочних машин. Усе привезла з-за кордону, бо там дешевше. Винаймає приміщення на фабриці "Сумикамволь". За оренду платить 1200 грн щомісяця.

На підприємстві Олени Грицкевич працюють конструктор-дизайнер, технолог. П"ятьом швачкам платить не менш як 600 грн на місяць. Олена хоче найняти ще трьох і запровадити дві зміни. Треба нарощувати виробництво і ставити пошив одягу на потік, пояснює.

Ціни на одяг "Індиго" — 30–170 гривень

— Одна шитиме комір, інша в"язатиме петлі, третя пришиватиме рукави. Поки що ми виробляємо до ста одиниць однієї моделі одягу. А треба хоча б триста. Тоді знизимо собівартість, — ділиться планами Олена.

Олена Грицкевич відкрила бутик "Індиго" в сумському універмазі "Київ" на вул. Кооперативній. Ціни — від 30 до 170 грн. На полицях розкладені футболки, спідниці, сорочки, шорти, штани й жакети. У весняно-літній колекції 65 моделей. Малий покупець може вибрати собі наліпку з малюнком. За допомогою спеціальної машини — термопресу його перенесуть на одяг.

— У Харкові в мене теж є точка на ринку "Барабашова", — розповідає Олена. — Стою там із продавцем, вивчаю вподобання покупців. З оптовиками, які постачають одяг на інші ринки та магазини, не хочу мати справи. Бо беруть одяг задешево і ставлять подвійну націнку. А мій "навар" — 20–25 відсотків.

Олена планує налагодити власну мережу прямого продажу — як у фірмах "Ейвон" або "Мері Кей". Роздаватиме каталоги одягу "Індиго" молодим мамам, які сидять у декреті. Ті шукатимуть покупців і з кожної проданої речі матимуть свій відсоток. Олена Грицкевич хоче розширити мережу по всій країні. Тому бере участь у столичних виставках одягу. Асоціація дитячої моди показує її колекції на подіумі.

— Маю за приклад російську торговельну марку "Глория Джинс", — каже Олена. — Вони теж шиють молодіжний одяг. За п"ять років, почавши з нуля, стали найвідомішою в СНД маркою.

Зараз ви читаєте новину «Сумчанка Олена Грицкевич шиє молодіжний одяг». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі