четвер, 17 грудня 2009 19:29

"Кучма не любить квітів із різким запахом"

Автор: фото: Андрій ЄЛОВІКОВ
  Тетяна Мартиненко виготовляє з картону та фольги штучні ялинки для столичної крамниці ”Вєщічка”. Їх розкуповують по 100 гривень на сувеніри
Тетяна Мартиненко виготовляє з картону та фольги штучні ялинки для столичної крамниці ”Вєщічка”. Їх розкуповують по 100 гривень на сувеніри

— Коли одружувався власник будівельної компанії Лев Парцхаладзе, лише на квіти витратили 50 тисяч гривень. Такої краси я ще не бачила. Працювала ціла команда флористів, — розповідає столична дизайнерка ТетянаМартиненко, 31 рік.

Вона оформляє приміщення на свята.  Складала букети для відомих людей.

— Найважче з Кабміном. Там у кожного свої смаки. Юлія Тимошенко квітів не дарує. А їй дарують маленькі вишукані композиції. Кучма не любить квітів із різким запахом. Ющенку неодмінно треба вплітати в букети соняшники, калину і пшеницю. А Януковичу досить темно-червоних троянд.

Кілька років Тетяна працювала в салоні квітів. 2004-го закінчила школу декоратора Стаса Зубова. Відкрила власну фірму, бо вирішила, що працювати на себе вигідніше. Під майстерню орендує приміщення в Будинку художника на столичній Львівській площі.

— Із квітами головне — не боятися фантазувати. Треба дослухатися до клієнтів, щоб зрозуміти смаки і запропонувати цікаву ідею. До мене звертаються люди з достатком, вищим за середній. Найдешевший букет  обійдеться в 500 гривень. На весілля замовляють прикрасити квітами лімузин, бутоньєрки для молодят, браслети дружці. Ця робота обходиться в 1500 гривень. Квіти оплачують окремо. Клієнт може привезти власні. Або ж домовляємося, що я підберу сама.

За місяць флорист столичного квіткового салону заробляє 2,5–7 тис. грн. Власна фірма приносить Тетяні більше. Проте близько третини заробітку йде на накладні витрати.

Для початку треба мати не менше 5–6 тис. грн, радить Тетяна. Слід розробити інтернет-сайт. Без нього бізнес може не скластися. Реманент — ножі, секатори, плоскогубці, обценьки, степлер, клей та гарячий пістолет — купила в господарчому супермаркеті. Часто працює вдома.

Для бізнесу треба власний інтернет-сайт

— Тяжко було з кінця 2008-го до літа 2009-го. Замовлень майже не було, — продовжує підприємниця. — Перед Новим роком справи йдуть угору. Мені замовили оздобити зали в київському ресторані "Лучано" та барі "Годзилла". Під класичний інтер"єр годяться ялинки, свічки, новорічні іграшки. Під хай-тек треба шукати інше. Часто просять прикрасити ялинку в одному "фірмовому" кольорі.

Тетяна Мартиненко навчає охочих. Тим, хто хоче оформити домашнє свято, пропонує прийти на майстер-клас. Заняття коштує 140 грн. Підприємниця також проводить тримісячний курс флористики. Там учні платять по 2,3 тис. грн.

Зараз ви читаєте новину «"Кучма не любить квітів із різким запахом"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі