пʼятниця, 21 липня 2017 07:05

"Щоб створити власну косметичну марку, потрібно від 15 до 100 тисяч гривень"

Автор: Валентина Мураховська
  Ірина Франчук (крайня праворуч) разом із продавцями Людмилою Белінською та Анастасією Харченко (ліворуч) у Вінниці на фестивалі ”Зроблено в Україні” показує косметику власної марки ”Пудра”. Створила її півтора року тому. Помади коштують 110 гривень, туш для вій — 150, лак для нігтів — 50
Ірина Франчук (крайня праворуч) разом із продавцями Людмилою Белінською та Анастасією Харченко (ліворуч) у Вінниці на фестивалі ”Зроблено в Україні” показує косметику власної марки ”Пудра”. Створила її півтора року тому. Помади коштують 110 гривень, туш для вій — 150, лак для нігтів — 50

— Багато років працювала в магазинах косметики. Була консультантом, продавцем, адміністратором великих торгових мереж. Бачила, що частіше беруть, чим відрізняється дорога й дешева косметика. Яка продукція якісна, а яка — ні, — розповідає 31-річна Ірина Франчук із Вінниці. Заснувала власну марку косметики "Пудра".

— Випускаю помади, блиски, підводки для очей, туш для вій, лаки для нігтів. Планую у майбутньому розширювати асортимент. Перш ніж створити власну торгову марку, вивчила продукцію відомих косметичних фірм. Відібрала топові моделі, проаналізувала — які кольори й чому найбільше купують. Підібрала для себе палітру найбільш ходових моделей. Звісно, то не точні копії дорогих марок. Але подібні по кольоровій гамі. Замовлення розміщаю на фабриці у Нововолинську. Виробник закуповує для нас сировину у Франції та Німеччині. Фасує готову продукцію в упаковки.

Найважче було зробити туш для вій. Спершу не розуміла, чому якісна сировина не лягає на очі так, як потрібно. Довелося змінити футляр. Він має бути якісним, інакше пластмаса вбиратиме вологу і туш швидко висихатиме. Наш футляр усере­дині має колбу. Туш у ній ніколи не висохне.

Наша косметика не продається будь-де на розкладках. Маю чітку вимогу, щоб це був пристойний магазин. І косметика була правильно розставлена. Можу нагрянути із перевіркою. З кожним продавцем сама проводжу співбесіду, навчаю, проводжу майстер-класи. Можу відмовитися від співпраці з магазином, якщо мене щось не влаштувало.

Особливо ніде не рекламувала продукцію. Поставила собі мету за п'ять років зробити таку марку косметики, яка буде на слуху. Беремо участь у різних фестивалях, співпрацюємо з українськими дизайнерами. Зокрема, з Андре Таном. Скоро вийде спільна колекція. Зробили сайт. Плануємо виходити на європейські ринки. В першу чергу у Польщу. Там із задоволенням купують українську продукцію.

Якщо відкрити магазин косметики, він окупиться десь за два роки. Але продавати там треба не тільки продукцію однієї торгової марки.

— В Україні криза з вироб­ництвом декоративної кос­метики. Тому зараз саме час розпочинати бізнес на такій продукції, — каже 35-річний Віктор Ломаченко, технолог хімічної промисловості та консультант бізнесу.

— Більшість косметики раніше виробляли й завозили з Росії. Зараз поставок майже немає. Росіяни шукають, як повернутися на наш ринок. Пробують завозити косметику через Білорусь, Польщу та Китай. Та ще рік-два — і їхня ера остаточно закінчиться. Але й заміни їхній косметиці в Україні нема. Є фірми, які привозять інгредієнти з Китаю, а в нас фасують. Але та косметика дуже хімічна, її мало купують. У нас звикли до натуральнішої продукції.

Щоб створити власну косметичну марку, потрібно від 15 до 100 тисяч гривень. Сума залежить від напрямку бізнесу. Найлегше робити шампуні, крем для догляду за тілом, руками. Їхні формули відомі. Такого багато робили ще за радянських часів. Якщо людина зовсім не розбирається, можна знайти технолога і в невеличкому приміщенні створити ціле виробництво. У ­Києві є фірма, яка з нуля зробила серію для догляду за обличчям і тілом. За тиждень вийшли на ринок. Успішно продають товари в торгових мережах. Вклали у справу 25 тисяч гривень. Гроші повернули за рік.

Складніше з виробництвом парфумів. Там стартовий капітал може перевищити і 200 тисяч гривень. Одна справа робити один-два види парфумів, інша — серію. Потрібні різні аромамасла, декоративні олії. Є компоненти, які коштують тисячі доларів за грам.

Декоративну косметику зараз завозять із Польщі, Росії, Франції, Італії. У нас теж є потужні фабрики, які можуть виготовляти її. Одна — в Нововолинську, інша — під Києвом.

Майже ніхто не виготовляє в Україні чоловічої лінії косметики. Піну чи гель для гоління завозять зі США та Туреччини. Вітчизняні аналоги дуже поганої якості. Немає чоловічих засобів для догляду за волоссям. Гелі для душу можна порахувати на пальцях. Недавно одна фірма отримала кредит на створення косметичних засобів для військових в АТО. Вони не повинні мати сильного запаху, але мають добре відмивати бруд.

170 тисяч гривень потрібно вкласти у магазин декоративної косметики. Гроші можна буде повернути за три роки. Продавців потрібно навчити наносити косметичні засоби, робити макіяж, добре орієнтуватися в асортименті. Зазвичай магазин обслуговують три людини: адміністратор, який замовляє товар, та два продавці.

Зараз ви читаєте новину «"Щоб створити власну косметичну марку, потрібно від 15 до 100 тисяч гривень"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі