понеділок, 04 липня 2011 00:45

"Київстар" бореться із шахраями новими методами

Автор: фото: Олена ДЗІК
  Медіа-клуб з проблем мобільного шахрайства, відбувся у середу, 22 червня, у Тернопільському прес-клубі реформ
Медіа-клуб з проблем мобільного шахрайства, відбувся у середу, 22 червня, у Тернопільському прес-клубі реформ

Телеком-оператор "Київстар" змінив систему реєстрації абонентського номера у системах самообслуговування "Мій Київстар" та "Мій Діджус". Відтепер треба з телефону номера, що реєструється, набрати команду *100*88*, а після цього натиснути кнопку "Зареєструватися". Таким чином у компанії борються з мобільним шахрайством.

— Для цих людей немає нічого святого. Тому не передавайте нікому свій пін-код, логін і пароль доступу до системи. Не пересилайте смс-повідомлень із цими даними на запити незнайомих людей. Адже тут зберігається баланс ваших коштів, підключені послуги, система контактів — повна інформація з використання сім-картки, — застерігає Маргарита Задоя, 33 роки, менеджер із розвитку систем самообслуговування клієнтів "Київстар". Ось вам приклад, про який розповідав один чоловік: "Сиджу у Франції. Маю автозаправні станції, веду переговори. І тут мені приходять повідомлення, що ти за бізнесмен, як просиш позичити 5–10 гривень на телефон? Я відбиваю дзвінки, нічого не розумію." Виявилося, це третя особа, якій він віддав логін і пароль, розсилала всім по списку контактів такі СМС.

Мобільні шахраї просять різні суми — від 1 грн до 3 тис. Більше з одного номера вони забрати не можуть — діє спеціальне обмеження на переказ великих сум.

— Ми почали інтенсивно займатися проблемами шахрайства з 2008-го. Якщо на початку за рік було 66 738 таких випадків, то 2010-го— 7630, а в першому кварталі цього року — 1765, — говорить Роман Маньовський, 32 роки, фахівець із питань інформаційної безпеки Львівської філії "Київстар".

Схеми шахраїв відтоді не змінилися.

Найбільше випадків — це вимагання грошей, апелюючи до бажання допомогти близькій людині, — пояснює Маньовський. — Дзвонять уночі, кажуть: "Ваш син побив когось. Його зняли з поїзда. Щоб залагодити справу, перекажіть 3000 гривень на такий-то номер. Другий вид обману — "Ви перемогли в акції, виграли домашній кінотеатр чи автомобіль. Але щоб забрати приз, перекажіть певну суму". Третій — це пошук загублених речей. Якщо ви дали оголошення в газету, що загубили портмоне, вам передзвонять, але отримавши винагороду, такий абонент зникає. І четвертий — проникнення у профіль "Мій Київстар".

— Не довіряйте інформації від незнайомців по мобільному телефону. Особливо щодо переказу коштів. Перевіряйте й послуги, що надаються за короткими номерами. Якщо ж ви стали жертвою шахрайських дій — якнайшвидше повідомте міліцію та оператора, — каже Віктор Гальчинський, 38 років, менеджер зі зв'язків із громадськістю львівської філії "Київстар". — Щодня до компанії звертаються близько десятка людей зі скаргами на шахраїв. Кошти можна повернути у термін до семи днів після переказу. Тільки упродовж першого кварталу цього року вдалося здійснити 14 повернень на суму понад 20 тисяч гривень.

Зараз ви читаєте новину «"Київстар" бореться із шахраями новими методами». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі