субота, 09 лютого 2008 18:03

Зуб розповів про контакти неандертальців з сучасними людьми

Завдяки зубу неандертальця грецькі і німецькі учені зробили важливі відкриття щодо цього родича сучасної людини.

Команда фахівців із Лейпцігського інституту Макса Планка в співпраці з грецькими палеоантропологами досліджувала зуб неандертальця, який був знайдений у печері на півдні півострова Пелопоннес у Греції. За ізотопами металу стронцію, що містився в зубі віком близько 40 тисяч років, і розподілу стронцію в місці знаходження зуба учені зробили висновок, що неандерталець помер достатньо далеко від того місця, де народився і виріс. Йдеться про відстані як мінімум у 20 кілометрів.

"Результати аналізів, опубліковані недавно в Journal of Archaeological Science, допоможуть вирішенню одного з центральних питань палеоантропології - про мобільність неандертальців", - стверджує археолог Елені Панагопулу.

За її словами, деякі дослідники заявляють, що неандертальці все життя проводили на одному місці, а інші вважають, що цей вид людей був здатний до довгих кочувань. Результати проведеного дослідження свідчать про те, що неандертальці були достатньо рухливі, і мережі їх поселень були ширші і складніші, ніж це вважалося раніше.

Це відкриття може пролити світло і на ще одну інтригуючу проблему палеоантропології. Річ у тому, що впродовж ряду тисячоліть неандертальці співіснували в Європі з сучасною людиною, а згодом вимерли. У випадку якщо буде остаточно встановлена мобільність неандертальців, це дозволить вченим зробити висновки про їх можливі контакти з сучасними людьми і про те, якою мірою "конкуренція" з сучасною людиною могла вплинути на вимирання неандертальця.

Неандертальці жили в 230-24 тисячолітті до нашої ери. Учені вважають, що неандертальці були середнього за нинішніми мірками зросту, м"язисті і витривалі. Ймовірно, вони могли говорити. Неандертальці займалися полюванням і збиранням, у їхніх поселеннях знайдені робочі і музичні інструменти, примітивна зброя.

У 2006 році дві міжнародні команди учених опублікували свої результати з секвеніювання фрагментів генома неандертальців. За наслідками обох досліджень з"ясувалося, що неандерталець і людина розумна розділилися на різні вітки в еволюції не менше, ніж 450 тисяч років тому, що узгоджується з попередніми оцінками, зробленими на основі аналізу ДНК мітохондрій, а також археологічних розкопок, повідомляє NEWSru.ua.

Зараз ви читаєте новину «Зуб розповів про контакти неандертальців з сучасними людьми». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua