вівторок, 25 червня 2024 13:56

Вперше в історії на Землю прибули зразки з темного боку Місяця

На Землю вперше доставили зразки зі зворотного боку Місяця. Фото: pixabay.com

Китайський місячний зонд Chang'e-6 вперше доставив на Землю зразки зі зворотного боку Місяця.

Апарат із породами з місячної поверхні у вівторок вдень успішно приземлився у посадковій зоні автономного району Внутрішня Монголія на півночі Китаю, повідомило Національне космічне управління КНР, передає CGTN.

"Зворотна капсула, що вперше в історії людства доставила на Землю зразки, відокремилася від орбітального апарату приблизно в 5 тис. км над Південною Атлантикою. О 13:41 за місцевим часом (8:41 за Києвом - Gazeta.ua) вона увійшла в атмосферу Землі на висоті 120 км і швидкості близько 11,2 км на секунду. Після кількох гальмівних маневрів на висоті 10 км над землею розкрився парашут і о 14:07 капсула точно та плавно приземлилась у визначеному районі, де її знайшла пошукова група", - сказано в повідомленні.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Hubble зазнімкував спіральну галактику - неймовірний кадр

Найближчим часом капсулу доправлять до Пекіна, де відкриють та передадуть місячні зразки групі вчених для подальшого зберігання, аналізу і вивчення.

Місія стартувала 3 травня. Вона вважається найскладнішою в китайській програмі з дослідження космосу. Складається з орбітального апарату, який забезпечив переліт до Місяця й назад, а також посадкового модуля для збору зразків та апарату, що забезпечив посадку місяцехода і його повернення на орбітальний модуль.

Китайські науковці очікують, що нові зразки призведуть до нових відкриттів і повнішого розуміння еволюції природного супутника Землі.

Оскільки прямий зв'язок між наземним центром керування й посадковим модулем був неможливим, для управління ним китайські науковці завчасно вивели на місячну орбіту супутник-ретранслятор Queqiao-2. Це забезпечило постійний контакт із місяцеходом.

Астрономи виявили джерело вуглецю на одному з супутників планети Юпітер. Це зробили за допомогою телескопа Джеймса Вебба.

Торік зонд NASA зробив унікальний знімок зеленого спалаху від удару блискавки всередині закрученого вихору поблизу північного полюса Юпітера.

Зараз ви читаєте новину «Вперше в історії на Землю прибули зразки з темного боку Місяця». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua