Високопоставлений радник британського уряду професор Кріс Коггінс заявив, що заборона на безкоштовні одноразові поліетиленові пакети - це лише спроба відвернути увагу від реальних екологічних проблем.
За його словами, подібна політика, якої останнім часом дотримується і британський уряд, призводить до того, що супермаркети перекладають відповідальність за покупця.
А замість цього, зазначає професор, торгові мережі повинні переглядати власний підхід до упаковки продуктів.
Коггінс підкреслив, що "супермаркети повинні грати набагато більшу роль у виборі упаковки". "У них є вплив - в тому сенсі, що вони самі вирішують, що купувати, і як це упаковано, - зазначив він. - Проблема в тому, що, фокусуючися на споживачі, вони до певного ступеня відволікають увагу від того, що повинні б робити самі".
Слід зазначити, що професор Коггінс в 2005 році був призначений старшим радником британського міністерства продовольства і сільського господарства. Крім того, він бере участь в розробці програми з переробки міських відходів.
Він каже, що "пластикові пакети - це дуже помітний вид сміття, але насправді на них доводиться лише дуже мала частка сміття і нафти, що йде на їх виробництво".
"І в ширшому сенсі ресурсів це швидше видиме, ніж головне питання", - зазначає він.
У свою чергу, заступник міністра екології Сполученого Королівства Джоан Руддок сказала, що одноразові пакети - це дійсно дуже мала частина відходів.
"Ми знаємо, що публіка на наший стороні, - зазначила вона. - Люди хочуть дій. Для нашого суспільства, звиклого викидати непотрібне, це дуже символічний крок, і ми повинні зробити щось дуже серйозне, щоб скоротити їх використання".
Зазначимо, що щороку британські торгові мережі безкоштовно роздають своїм покупцям близько 13 мільярдів поліетиленових пакетів, яким для повної дезинтеграції в природних умовах потрібна приблизно тисяча років.
На сферу роздрібної торгівлі в Сполученому Королівстві доводиться близько 7% всього енергоспоживання; за даними фонду Carbon Trust, вона відповідальна за викид в атмосферу 5 млн тонн вуглекислоти щороку.
І уряд країни встановив для супермаркетів "добровільні" цілі - щороку скорочувати цю кількість на чверть.
Також, в рамках підготовлюваного законопроекту про зміну клімату Уайтхолл пропонує посилювання заходів стосовно торгових мереж, які до таких вимог будуть ставитися як-небудь.
У свою чергу, Джейн Мілн з Британського роздрібного консорціуму, що представляє інтереси супермаркетів, каже, що "в законопроекті про зміну клімату є безліч важливих положень, які ми підтримуємо, але ця проблема, як ми вважаємо, достатньо мала для того, щоб згадувати її в законі". "Це далеко не краще використання наших ресурсів щодо всіх тих питань, які нам потрібно вирішувати", - підкреслив він.
Повідомляється, що починаючи з 6 травня одна з найбільших британських роздрібних мереж, компанія Marks & Spencer, бере з покупців по 5 пенсів (10 центів США) за кожен одноразовий поліетиленовий пакет.
Раніше така практика була випробувана в 50 магазинах мережі в Північній Ірландії і на південному заході Англії. В результаті, як говорять в керівництві Marks & Spencer, споживання пакетів в цих супермаркетах скоротилося більш ніж на 70%.
Якщо ці цифри перенести на всі магазини цієї компанії, то вона могла б скоротити кількість пакетів на 280 мільйонів в рік.
Втім, інші найбільші супермаркети - такі як Tesco і Sainsbury"s - йдуть іншим шляхом: вони дають додаткові бали на накопичувальні картки, якими користуються їх покупці.
Мережі магазинів економічного класу, такі як Aldi і Lidl, вже не один рік беруть додаткову плату за поліетиленові пакети.
Як відомо, у Китаї з 1 червня за використання для упаковки товарів безкоштовних пластикових пакетів уряд штрафуватиме торгові підприємства і дрібних приватних продавців на 10 тисяч юанів (1,428 тисяч доларів).
А австралійський уряд ще в січні вирішив ввести заборону на використання поліетиленових пакетів з метою зменшення забруднення навколишнього середовища.
Повідомляється, що у разі затвердження проекту, заборона набуде чинності до кінця 2008 року, повідомляє Newsru.ua.
Коментарі