вівторок, 06 листопада 2012 16:30

Вчені з'ясували хто не схрещувався з неандертальцями

Автор: Фото: science.compulenta.ru
  Реконструкція зовнішності неандертальців

Єдині люди на планеті, предки яких не схрещувалися з неандертальцями, - це жителі Африки південніше Сахари.

Нове дослідження показало, що неандертальські гени є навіть у мешканців північної частини Чорного континенту.

Розшифровка геному наших найближчих еволюційних родичів свідчить: ДНК середнього євразійця на 1-4% складається з генетичного матеріалу неандертальців. Очевидно, що секс між представниками двох видів рідко бував продуктивним, але скільки б не було потомства, його виявилося достатньо, щоб передати людині розумній важливі гени, що зміцнили її імунітет.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Неандертальці вміли лікувати переломи й вивихи

Оскільки встановлено, що у людей, які живуть нині за межами Африки, більше спільного з неандертальцями, ніж у африканців, логічно припустити, що схрещування відбувалося за межами Чорного континенту, коли перші групи Homo sapiens почали розселятися на Близькому Сході (не раніше 100 тис. років тому). Є й інша, більш складна точка зору: неандертальці і сучасні неафріканци мали спільного предка, який близько 230 тис. років тому відколовся від прабатьків сучасних африканців.

Другий сценарій теоретично можливий, але дослідження останнього часу раз за разом підтверджують першу гіпотезу. Не сталося сенсаціїцього разу: аналіз 780 тис. генетичних варіантів 125 чоловік, що представляли сім груп північних африканців, показав, що в цих ДНК набагато більше неандертальського, ніж у африканців, які живуть на південь від Сахари. Рівень неандертальських генів у цих популяціях зіставили з євразійським.

Автор: Фото: science.compulenta.ru
  Відбір зразків речовини кістки для аналізу

Вчені також виявили, що цей неандерталський генетичний сигнал вищий у тих північноафриканських популяціях, чиї предки відносно мало схрещувалися з сучасними мешканцями Близького Сходу та Європи. Це говорить про те, що сигнал виходить безпосередньо від стародавнього схрещування з неандертальцями, а не від недавніх зв'язків з іншими людьми, предки яких плуталися з іншим видом.

Тим самим єдиними популяціями сучасного людства без неандертальської домішки залишаються групи на південь від Сахари.