пʼятниця, 31 березня 2017 23:21

"Забрали доньку зі школи, бо не вистачало часу на верхову їзду"

"Забрали доньку зі школи, бо  не вистачало часу на верхову їзду"
Альтенативне навчання не гірше за традиційне. Фото: knowenglish-ru.1gb.ru

У столиці зросла кількість дітей, які не ходять до школи. Екстерном навчаються 2,2 тис. учнів, Торік таких було 1,5 тис. Дистанційно отримують освіту 103 школярі, минулого навчального року — 19. Індивідуально вчаться 1225 дітей. 2016-го таких було 532.

"Донька навчається вдома з шостого класу. Забрали зі школи, бо катастрофічно не вистачало часу на верхову їзду, малювання, кунг-фу, гітару й театральну студію. Сидіння на уроках і домашні завдання забирали в неї багато сил, - каже Gazeta.ua киянка Тетяна Саніна.

Вона відкрила ресурсний центр "Чародім". Це - клуб для дітей і підлітків, які отримують альтернативне навчання.

Розкажіть, будь ласка, про ресурсний центр "Чародім".

Ресурсний центр для дітей та підлітків "Чародім" - клуб, об'єднання батьків, педагогів та дітей. Ми не вчимо дітей, не намагаємось нав'язувати своє бачення того, якими вони мають чи не мають бути. Ми шукаємо діалог на рівних і прагнемо дізнатись у них, що їх цікавить чи захоплює, чого вони бояться чи чого їм не вистачає. А ще ми підтримуємо батьків у їхньому непростому завданні - виховати щасливих дітей.

Чим центр відрізняється від звичайної школи?

По суті, це - клуб. Тут можна розвивати свої найрізноманітніші інтереси. Тут можна знайти друзів - як серед одноліток, так і серед дорослих. Ми у постійному пошуку цікавих і натхненних тьюторів (наставників - Gazeta.ua), лекторів, викладачів, які люблять дітей і хочуть поділитись із ними своїми надбаннями. Але і ці люди у свою чергу мають також вчитися у дітей.

Як прийшли до ідеї створення "Чародому"?

Центр вирішила відкрити, коли перевела доньку на домашнє навчання. Я хотіла зібрати під одним дахом таких самих дітей, як і вона. Хотілося запропонувати їм новий формат освіти, новий формат спілкування. Намагалася побудувати комунікацію так, щоб діти визначали, що вони хочуть, і вели за собою тьютора. Спочатку центр був невеликий клуб. Він називався "Клуб Корисного Дозвілля". Пізніше ми розширились, почали приймати всіх, кому цікаве таке навчання. Так, ми перезвали свій центр і стали "Чародім".

Як проходять заняття та хто їх проводить?

Заняття у нас дуже різноманітні. У хоумскулерів (діти, які навчаються вдома - Gazeta.ua) є постійні тьютори. Вони зустрічаються раз на тиждень. До прикладу, одного дня проводять чайну церемонію і вивчають Китай Завтра майструють шпаківню, а після завтра - записують аудіокнигу про тварин. Також час від часу до нас навідуються викладачі із-зовні. Це - культурологи, психологи, художники, як проводять для дітей тренінги, бесіди чи майстер-класи. Хтось приходить раз на місяць, хтось - раз на тиждень, хтось - раз на рік.

Не всім підходить стандартизований підхід до навчання

Чому батьки обирають для своїх дітей домашнє навчання?

Причин багато. Серед найчастіших - це стан здоров'я дитини, психологічний дискомфорт у шкільному навчанні, успіхи або неуспіхи у навчанні, незгода з методиками викладання.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Бути всім однаковими наказували за радянських часів, а зараз часи змінилися" - 10 думок про необхідність шкільної форми

Батьки як альтернативу обирають домашнє навчання, бо у сучасній системі освіти багато недоліків?

Я не можу окреслити конкретні прогалини, які змушують забирати дітей зі школи. Просто не всім підходить стандартизований підхід до навчання. Діти ж індивідуальні. Для когось навчання у школі відбувається занадто повільно, для когось - зашвидко. Комусь потрібно менше уваги, а комусь - більше. До прикладу, моя донька не може так рано вставати, але любить вчитись допізна. Домашня освіта підходить тим, хто прагне бути гнучким. І це вчить гнучкості всю сім'ю.

З якими проблема стикнулися, коли взялися за створення такого освітнього простору?

Потрібно мати достатньо внутрішнього ресурсу, щоб поділитись ним і з батьками, і з дітьми. Ми недаремно у назві використали слово "ресурсний". Йдеться не про матеріальні ресурси: книжки, методички чи чай з печивом. Йдеться про здатність контейнувати негатив, який накопичують діти та дорослі. Це - здатність допомогти розкритись, навіть коли страшно і неприємно. Здатність подати руку, навіть коли сам не знаєш чим допомогти. Важко переконувати дитину чи батьків, що можна розслабитись, нічого не робити і тобі за це нічого не буде. Навпаки, можна взяти трохи часу для розуміння, чого ти хочеш і для чого це тобі.

Який негативний аспект домашнього навчання?

Домашнє навчання може зашкодити дитині, яку батьки свідомо обмежують у спілкуванні з однолітками чи просто оберігають її від проявів зовнішнього світу. Такий підхід може привести до того, що дитина закриється і їй важко буде адаптуватись до життя в суспільстві. Інша причина - незгода між батьками чи зауваження від родичів щодо такої форми навчання.

Наскільки популярне домашнє навчання в Україні?

Офіційної точної статистики, на жаль, зараз не має. Але в спільноті у facebook "Київські хоумскулери" уже майже 5 тисяч підписників. За опитуванням, десь половина із них навчається вдома.

А у світі?

У США, наприклад, хоумскулерів 4 відсотків від усіх школярів. Однак у них більш розвинене законодавство, яке регулює цю сферу. Крім того, умови відрізняються від штату до штату. У деяких штатах дуже суворі вимоги до батьків. А в Німеччині - навчання вдома суворо заборонено.

Чим відрізняються таке альтернативне навчання від традиційного?

Альтернативна освіта відрізняється тим, що у неї інший замовник. Це не держава чи Міносвіти. Це можуть бути батьки, котрі формують програму для своїх дітей, а можуть бути і самі діти.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Герої не у підручниках, а за сотні кілометрів у бліндажах" - 8 думок про перейменування шкіл

Зараз ви читаєте новину «"Забрали доньку зі школи, бо не вистачало часу на верхову їзду"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі