вівторок, 03 жовтня 2017 17:38

ЗМІ дізналися про фальсифікації найбільшого тендеру в порту Южний

ЗМІ дізналися про фальсифікації найбільшого тендеру в порту Южний
У прокуратурі підозрюють, що найбільший тендер в порту Южний на проведення днопоглиблення був організований з грубими порушеннями закону. Фото: Сегодня

Слідчі Генеральної прокуратури України почали перевірку реалізації днопоглиблювальних робіт в порту Южний. Про це пише Антикор, посилаючись на джерело в ГПУ.

У прокуратурі підозрюють, що найбільший тендер в порту Южний на проведення днопоглиблення був організований з грубими порушеннями закону.

ЗМІ пишуть, переможець торгів - китайська компанія ChinaHarbour Engineering Сompany Ltd. (СНЕС) не надала Адміністрації морських портів України (АМПУ) весь пакет документів, зокрема, ліцензію на проведення будівельних робіт і реєстровий сертифікат судноплавства України про визнання права компанії на проведення днопоглиблювальних, промірних і водолазних робіт.

Також звертається увага, що вже через день після укладення договору вартість послуг СНЕС була завищена на 143 мільйони гривень шляхом підписання додаткових угод до контракту.

За інформацією видання, третя причина перевірки в порту - днопоглиблювальний флот CHEC прибув до місця проведення робіт на півтора місяця пізніше терміну, затвердженого календарних планом проведення робіт.

За інформацією АМПУ, контракт на суму 1,065 мільярда гривень на будівництво об'єкту "Реконструкція перспективного вантажообігу морського порту Южний" (днопоглиблення біля причалів № 23-25) був укладений 18 травня 2017 року. Китайська компанія зобов'язувалася завершити роботи в березні 2018 року. Але фактично з першого дня реалізація контракту проводилася з грубими порушеннями закону.

"Одна з вимог статті 36 Закону України "Про державні закупівлі" до договорів закупівель зобов'язує учасника-переможця торгів під час укладення договору надати дозвіл на провадження певного виду господарської діяльності. Роботи в Южному відносяться до IV і V категорії складності і вимагають ліцензування. Згідно реєстру державної архітектурно-будівельної інспекції України СНЕС було видано ліцензію лише 30.06.2017 року, тобто на момент укладення договору компанія такої ліцензії не мала, що суперечить Закону "Про публічні закупівлі". Як повідомляв сайт АМПУ, CHEC приступила до робіт 20.06.2017 року, ще не маючи ліцензії. Але згідно з контрактом робота без ліцензії не може бути прийнята і оплачена. Ще більш грубе порушення законодавства - китайська компанія не пройшла сертіфікацію систем управління (менеджменту) якості в національній системі сертифікації УкрСЕПРО, системі сертифікації Регістру і в міжнародній системі сертифікації SIC (Systemof Independent Certification)", - говорить співрозмовник ЗМІ в Генпрокуратурі.

Китайська компанія зобов'язана була доставити в порт Южний все необхідне обладнання до 7 липня 2017 року. Умови були зафіксовані в Календарний план проведення робіт. Однак у встановлений термін прибула лише третина обладнання. Другий і третій караван флоту СНЕС, за офіційною інформацією АМПУ, з'явилися в порту Южний через півтора місяці - 24 серпня 2017 року, пише видання.

Таким чином, АМПУ і СНЕС підозрюють в тому, що, вдавшись до підписання додаткових угод, чиновники і підрядники систематично маніпулюють вартістю виконання робіт. Сотні мільйонів гривень, внесені в контракт №77-В-ЮЖФ-17 під виглядом "інших супутніх витрат", створили поле для непрозорого освоєння коштів і корупції.

"Аналіз зібраних матеріалів дає підставу зробити висновок, що керівництво Южненського філіалу АМПУ системно порушує законодавство про закупівлі, нормативні акти з ціноутворення в будівництві, валютного регулювання, закриває очі на недотримання календарного графіка виконання робіт", - говорить співрозмовник.

Зараз ви читаєте новину «ЗМІ дізналися про фальсифікації найбільшого тендеру в порту Южний». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі